لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۷

عراقچی: نتانیاهو قصد تخریب روابط ایران با کشورهای دیگر را دارد


عباس عراقچی، سخنگوی وزارت خارجه ایران.
عباس عراقچی، سخنگوی وزارت خارجه ایران.
سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات نخست‌ وزیر اسرائیل که حسن روحانی، رئیس‌ جمهور منتخب ایران، را «گرگی در پوست میش» نامیده بود گفت که این سخنان «نشان‌دهنده تلاش آنها برای تخریب روابط ایران با کشورهای دیگر است».

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، عباس عراقچی این مطلب را روز سه‌شنبه، ۲۵ تیر، عنوان کرده و افزود این‌ که انتخابات ایران که «مورد استقبال جامعه بین‌المللی قرار گرفته و فضای مثبتی را در جامعه بین‌الملل ایجاد کرده» باعث «عصبانیت» نخست‌ وزیر اسرائیل شده باشد «کاملاً قابل درک است».

عباس عراقچی که در نشست هفتگی خود سخن می‌گفت با اشاره به اظهارات بنیامین نتانیاهو افزود «این که ایشان به کشورهای دیگر درباره آقای روحانی توصیه‌هایی می‌کنند و الفاظی را به کار می‌برند نشان‌دهنده دخالت این رژیم در روابط ایران با کشورهای دیگر است و نشان‌دهنده تلاش آنها برای تخریب روابط ایران با کشورهای دیگر است».

عباس عراقچی با وجود واکنشی که به اظهارات بنیامین نتانیاهو داشت در ادامه گفت که «ما بنا نداریم کلمات توهین‌آمیز ایشان را جواب دهیم و برای آن ارزشی قائل نیستیم».

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز یک‌شنبه، ۲۳ تیرماه، گفت که ایران تا رسیدن به «خط قرمز» اسرائیل تنها شصت کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده بیست درصدی فاصله دارد و «دنیا نباید به حسن روحانی که گرگی در پوست میش است اعتماد کند».

وی همچنین با اظهار این‌ که حسن روحانی «لبخند بر لب دارد و در همان حال در حال ساخت بمب است» هشدار داده است که شاید لازم شود اسرائیل، حتی پیش از ایالات متحده، مجبور به اقدام برای توقف برنامه هسته‌ای تهران شود.

حسن روحانی که مراسم تنفیذ ریاست‌ جمهوری او روز دوازدهم مرداد برگزار می‌شود گفته است که خواستار شفاف‌سازی بیشتر در برنامه هسته‌ای ایران و بهبود روابط با جهان است.

حسن روحانی روز پنج‌شنبه، ۱۳ تیرماه، در دیدار با مراجع تقلید در قم با اظهار این‌ که «امروز ده‌ها کشور در حال جنگ اقتصادی، سیاسی و تبلیغی با ما هستند» گفت که «تغییر در روابط خارجی زمان‌بر است و باید در چنین شرایطی با منطق و تدبیر به سمت کاهش مشکلات و بهبود شرایط حرکت کرد».

مناقشه هسته‌ای ایران با قدرت‌های غربی در دوران ریاست‌ جمهوری احمدی‌نژاد تشدید شد و به افزایش تحریم‌ها علیه ایران انجامید؛ تصمیم برای تغییر رویه هسته‌ای در ایران در حوزه اختیارات رهبر جمهوری اسلامی قرار دارد.
XS
SM
MD
LG