لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۹

بازگشت باشکوه بلاژویچ به ورزشگاه آزادی


میروسلاو بلاژویچ (Miroslav Blažević) معروف به چیرو، سرمربی تیم مس کرمان.
میروسلاو بلاژویچ (Miroslav Blažević) معروف به چیرو، سرمربی تیم مس کرمان.
در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران که روز ناکامی میزبان‌ها بود، استقلال تهران صدرنشین این رقابت‌ها در خانه مغلوب مس کرمان شد تا چهارمین شکست خود را تجربه کند.

میروسلاو بلاژویچ سرمربی مس کرمان؛ آخرین بار در روز پیروزی ۱-۰ ایران مقابل ایرلند در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ به این ورزشگاه آمده بود. او پس از ۳۷۱۳ روز به ورزشگاه آزادی بازگشت تا مس کرمان را از قعر جدول به رده چهاردهم ارتقا دهد.

نفت تهران، صنعت نفت آبادان، شاهین بوشهر و ذوب آهن اصفهان نیز مثل استقلال تهران، در خانه مغلوب رقبای خود شدند. صبا قم و داماش گیلان تنها میزبان‌های پیروز این هفته بودند. با انجام این بازی‌ها استقلال ۴۰ امتیازی همچنان در صدر جدول قرار دارد. تراکتورسازی تبریز، نفت تهران و صبا قم با ۳۶ امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.

از نکات عجیب رقابت‌های این هفته می‌توان به نارضایتی و شعارهای تماشاگران علیه تیم‌های میزبان، در تمام ورزشگاه‌ها اشاره کرد. فقط صبا قم از این ماجرا مستثنی بود و حتی داماش که بر رقیبش غلبه کرد، از شعارهای عصبی هوادارانش بی نصیب نماند.

از رقابت‌های هفته بیستم فقط بازی شهرداری تبریز با پرسپولیس باقی مانده که روز دوشنبه برگزار خواهد شد. نتایج بازی‌های برگزار شده در ادامه آمده‌است.

استقلال تهران صفر مس کرمان ۱

وقتی شلیک سنگین محسن خلیلی در دقیقه ۸۶ به تیر دروازه استقلال خورد، در برگشت احمد حسن‌زاده برای گل‌زنی کرد تا میروسلاو بلاژویچ که پس از ۱۰ سال به ورزشگاه آزادی آمده بود، برد شیرینی را کسب کند.

مهدی رحمتی از این گل به بعد با چشمان گریان بازی را ادامه می‌داد و چیزی نمانده بود که در حین گریستن، گل دوم را نیز دریافت کند.
گوران یرکوویچ مثل ساموئل فرصت بی‌نظیری را برای به ثمر رساندن گل از دست داد. شش دقیقه وقت تلف شده نیز نتوانست مانع از ناکامی آبی‌پوشان شود.

استقلال در این دیدار، نمایشی تهاجمی داشت و چند فرصت گل‌زنی هم از دست داد. در لحظات پایانی بازی نیز با سرنگونی علی حمودی در مجوطه جریمه، استقلالی‌ها معتقد بودند داور باید نقطه پنالتی را نشان بدهد.

مهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، پژمان منتظرِی، میثم حسینی، علی حمودی، کیانوش رحمتی، مجتبی جباری، آرش برهانی (دقیقه ۵۸ خسرو حیدری)، محسن یوسفی (دقیقه ۶۱ میلاد میداودی)، گوران یرکوویچ و جی‌لوید ساموئل بازیکنانی بودند که پرویز مظلومی به میدان فرستاد.

در ترکیب مس کرمان هم ارشاد یوسفی، وحید اسماعیل بیگی، فرهاد سالاری، سپهر حیدری، شجاع خلیل‌زاده، قاسم دهنوی، آرارات آراکلیان (دقیقه ۸۰ آلیوشا وسنوویچ)، فرزاد حسین‌خانی، مصطفی سیفی، احمد حسن‌زاده، کیوان امرایی (دقیقه ۵۹ محسن خلیلی) بازی کردند.

پرویز مظلومی در پایان بازی گفت: ما اصلاً خوب نبودیم و شرایط برد را نداشتیم اما می‌توانستیم بازی را مساوی کنیم. تیموریان را تا دو هفته دیگر در اختیار نداریم و نبود او تیم ما را دچار مشکل کرده. امروز هم اگر هافبک راست داشتم خسرو حیدری را بازی نمی‌دادم اما ریسک کردم او را به میدان فرستادم.

مظلومی با انتقاد از تصمیم داور در نگرفتن پنالتی برای این تیم، درباره اعتراض تماشاگران استقلال در پایان بازی گفت: تماشاگران با یک باخت خانگی همه چیز را فراموش می‌کنند. ما چهار دربی را بردیم و در صدر جدول هستیم. نمی‌دانم هواداران به دنبال چه چیزی هستند.

میروسلاو بلاژویچ سرمربی مس کرمان هم گفت: پیش از این هیچ‌وقت در ورزشگاه آزادی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران باختی نداشتم و امروز هم نمی‌خواستم در ورزشگاه آزادی بازنده شوم. سعی می‌کنیم با تیم مس کرمان بین تیم‌های نهم تا یازدهم جدول قرار بگیریم. هشت بازی خانگی داریم که تصور می‌کنم پیروز خواهیم شد.

صنعت نفت آبادان صفر سپاهان اصفهان ۴

عماد رضا، برونو سزار (دو بار) و مهدی جعفرپور گل‌های تیم زلاتکو کرانچار را به ثمر رساندند. برونو سزار برزیلی به تازگی از لیگ ارمنستان به سپاهان پیوسته.

سپاهان با این پیروزی ۳۴ امتیازی شد و در رده چهارم جدول قرار گرفت و صنعت نفت هم که پرنوسان‌ترین و غیر قابل پیش‌بینی‌ترین تیم لیگ برتر است، با این شکست سنگین خانگی۲۶ امتیازی باقی ماند.

هواداران آبادانی که از شکست خانگی ناراحت بودند، در جریان مسابقه سپاهان را تشویق می‌کردند و پس از پایان بازی نیز بازیکنان تیم خودشان را هو کردند.

عده زیادی از هواداران این تیم هم پس از دریافت گل سوم ورزشگاه را ترک کردند.
زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان گفت: از روزی که به ایران برگشته‌ام سعی کرده‌ام با ساماندهی مناسب فوتبال سپاهان را از نظر کیفیت و خلاقیت یک قدم جلو ببرم.

کاستا سرمربی صنعت نفت هم گفت: گل اول سپاهان برنامه‌هایمان را به هم ریخت. آنها بازیکنان بهتری داشتند. در دفاع عملکرد خوبی نداشتیم، سیستم دفاعی ما مشکل داشت.

نفت تهران ۱ فولاد خوزستان ۳

رضا نوروزی روز فوق العاده‌ای را پشت سر گذاشت، او برای فولاد که برترین تیم هفته‌های اخیر لیگ برتر بوده‌است، هت تریک کرد. حمیدرضا فتحی نیز گل نفت تهران را به ثمر رساند. سروش رفیعی از فولاد خوزستان از زمین اخراج شد.

فولاد با این پیروزی ۳۰ امتیازی شد تا به رده ششم صعود کند. کارلوس کی‌روش به همراه دستیارانش برای تماشای این بازی در ورزشگاه دستگردی حضور یافت. تماشاگران فولاد با شعارهایشان از سرمربی تیم ملی خواستند رضا نوروزی مهاجم این تیم را به تیم ملی دعوت کند. کی‌روش از این ورزشگاه به استادیوم آزادی رفت تا نظاره گر بازی استقلال و مس کرمان باشد.

مجید جلالی پس از پیروزی خارج از خانه مقابل نفت تهران گفت: پیام فولاد خوزستان برای فوتبال ایران این است که اگر دست به اقدامی می‌زنید تا منجر به پیشرفت شود، باید کنار فوتبال حوصله و صبوری کرد.

اشاره جلالی به انتقادات نیم فصل اول و نتایج نامطلوب این تیم است که رفته رفته با تحول تدریجی و کسب نتایج خوب، این تیم به رده ششم رسید.

حسین فرکی سرمربی نفت هم گفت: شایسته باخت نبودیم. روی اشتباهات فردی و بچگانه بازیکنان نتیجه را واگذار کردیم. بازی احساسی ما مانع از استفاده درست از فرصت‌هایمان شد و ضربات آخر را با بی‌دقتی از دست دادیم.

ذوب آهن اصفهان صفر سایپا البرز ۳

مهدی خیری، کریم انصاری فرد و امین منوچهری گل‌های سایپا را به ثمر رساندند تا شکست دیگری را به تیم بحران زده اصفهانی‌ها تحمیل کنند.
سایپا با این پیروزی ۲۵ امتیازی شد و در میانه جدول و رده نهم قرار گرفت. ذوب آهن نیز به رده یازدهم سقوط کرد. اگر شهرداری تبریز بر پرسپولیس غلبه کند، ذوب آهن یک پله دیگر هم پایین تر خواهد رفت.

هواداران ذوب آهن که تعدادشان در ورزشگاه فولاد شهر ۳۰۰ نفر بود، پس از دریافت گل دوم به شدت علیه بازیکنان این تیم موضع گرفتند و با سر دادن شعارهایی نظیر «بازیکن پولکی نمی‌خواهیم» علیه محمد قاضی مهاجم این تیم شعار دادند.

قاضی که از شنیدن این شعارها عصبانی شده بود، بعد از دریافت گل دوم، با عصبانیت توپ را به سمت هوادارانی که شعار می‌دادند شلیک کرد.
هواداران ذوب آهن نیز در ادامه با شیوه بیانیه خوانی دسته جمعی، خواستار جدایی او از این تیم شدند.

منصور ابراهیم‌زاده پس از شکست تیمش گفت: بد بازی کردیم و روی اشتباهات فردی نتیجه را واگذار کردیم. او گفت در این تیم می‌ماند و اگر قرار بود از تیم برود همان ابتدای فصل ذوب آهن را ترک می‌کرد.

مجید صالح سرمربی سایپا نیز گفت: ما برای برد آمده بودیم اما تصور این نتیجه را نمی‌کردیم.

داماش گیلان ۱ فجر سپاسی شیراز صفر

علیرضا جهانبخش در دقیقه ۸۹ گلزنی کرد تا رشتی‌ها اولین برد خود با مهدی تارتار را کسب کنند. داماش با این پیروزی به رده هفتم صعود کرد. فجر سپاسی نیز در انتهای جدول باقی ماند.

محمود یاوری سرمربی فجر در پایان بازی با اشاره به شعارهای تماشاگران علیه خودش گفت: تماشاگران حرف‌هایی به ما زدند که جالب نبود. به نظر من مساوی عادلانه بود و گل داماش از روی اتفاق به ثمر رسید.

مهدی تارتار سرمربی داماش در پایان بازی گفت: سه چهار موقعیت خوب گلزنی به دست آوردیم که از آنها استفاده نکردیم ولی در نهایت پیروز شدیم. به چند بازیکن جوان بازی دادم زیرا بازیکنانی که سن‌شان بالا رفته باید کم کم کنار گذاشته شوند.

صبا قم ۲ راه آهن ری ۱

علی مولایی در دقیقه ۱۸ صبا را پیش انداخت. این گل را امید عالیشاه از پدیده‌های یازدهمین دوره لیگ برتر، در همان نیمه نخست پاسخ داد. در حالی که به نظر می‌رسید چهاردهمین تساوی راه آهن رقم خواهد خورد، رضا عنایتی مهاجم کهنه کار صبا در دقیقه ۸۷ گل برتری شاگردان عبدالله ویسی را به ثمر رساند.

حدود هزار تماشاگر این بازی را تماشا کردند. صبا قم با این تساوی ۳۶ امتیازی شد و در رده چهارم جدول قرار گرفت. راه آهن نیز در جمع سه تیم انتهای جدول باقی ماند.

علی دایی سرمربی راه آهن درباره اینکه بازی را به اندیشه‌های ویسی واگذار کرده‌است، گفت: این یک نظر شخصی است و آن را قبول ندارم. صبایی‌ها روی حادثه به گل برتری رسیدند.

عبدالله ویسی اما معتقد بود که تیم او برای تک تک دقایق برنامه داشت و می‌دانست که می‌توان در دقایق پایانی به گل رسید. به همین خاطر تعویض حساب شده‌ای را انجام داد.

سرمربی صبا درباره گل عنایتی که از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رسید، گفت: این گل به همان شکلی زده شد که در تمرین روی آن کار کرده بودیم.


مس سرچشمه صفر ملوان بندر انزلی صفر

تیم ته جدولی مس سرچشمه این بازی خانگی را هم نتوانست با پیروزی به پایان برساند. سرچشمه‌ای‌ها با این تساوی ۱۴ امتیازی شدند. ملوان نیز پس از دو پیروزی متوالی مقابل پرسپولیس و راه آهن، با این تساوی در رده سیزدهم قرار گرفته‌اند.

فرهاد پورغلامی سرمربی ملوان گفت: در آینده روند خوب هفته‌های قبل را دوباره نشان خواهیم داد. برای برد به استان کرمان آمده بودیم اما زمانی که بردن سخت باشد، مساوی هم خوب است.

اصغر شرفی سرمربی مس سرچشمه نیز که به شدت عصبانی بود گفت: «فوتبال کرمان متأثر از فوتبال ایران مریض است اما این مریضی بیشتر از همه به فوتبال کرمان تزریق شده.»

او گفت: دیگر بحث اخلاقیات و انسانیت مهم نیست. مسائل فنی نیز کمترین نقش را ایفا می‌کند. هرکس زبل‌تر باشد موفق‌تر خواهد شد. چیزهایی دیدم که برایم عجیب و غریب بود اما متأسفانه این چیزها در فوتبال باب شده.

کنایه‌های شرفی به مسئولان تیم مس سرچشمه، به خاطر تماس آن‌ها با ابراهیم قاسم‌پور برای هدایت این تیم در ادامه رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر است.

شاهین بوشهر صفر تراکتورسازی تبریز ۳

پس از شکست سنگین ۴-۱ مقابل پرسپولیس، این بار شکست پر گل دیگری آن هم در ورزشگاه خانگی نصیب بوشهری‌ها شد. فرزاد حاتمی در ثانیه ۲۰ موفق شد تبریزی‌ها را پیش بیاندازد. رودریگو توزی هم زننده دو گل دیگر تراکتورسازی بود.

شاهین که به فینال جام حذفی رسیده با این شکست به رده پانزدهم سقوط کرد. تراکتورسازی هم با اتکا به ناکامی نفت تهران، در رده دوم قرار گرفت.

امیر قلعه نویی در پایان بازی گفت: استانی که عسلویه را دارد، نباید کیفیت چمن ورزشگاهش این گونه باشد و تیمش هم پول نداشته باشد.
فیروز کریمی سرمربی شاهین بوشهر نیز گفت: از لحاظ بدنی تحلیل می‌رویم و دلیلش هم مشخص است؛ روزهایی که لیگ تعطیل بود و تیم‌ها بدن‌سازی کردند، بچه‌های ما به دلیل اعتصاب تمرین نکردند و در نیم فصل که همه استراحت داشتند ما درگیر جام حذفی بودیم.
XS
SM
MD
LG