لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۷

هشدار وزیر بهداشت در مورد ورشکستگی بیمارستان‌های ایران


حسن هاشمی، وزیر بهداشت ایران، خبر می‌دهد که بیمارستان‌های کشور با ورشکستگی فاصله چندانی ندارند.

وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته‌است: «واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی، تقویت و سر و سامان یافتن بیمه‌ها ضروری است، زیرا اگر نتوانیم خدمات را به قیمت واقعی عرضه کنیم و بیمه‌ها نیز منابع تأمین آن را نداشته باشند همه بیمارستان‌های کشور کاملاً ورشکسته می‌شوند، هرچند هم اکنون نیز با این شرایط فاصله چندانی ندارند.»

وی با اشاره به کسری بودجه ۸ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت در سال‌جاری، توضیح داد: ما به ازای هر شبانه روز هزینهٔ ۲۸۵ هزار تومانی تخت‌های بیمارستانی، ۲۴۰ هزار تومان از بیمه‌ها دریافت می‌کنیم، سالانه هم ۲۳ میلیون تخت روز بستری در کشور داریم، بنابراین باید با واقعی شدن تعرفه خدمات پزشکی و گسیل داشتن منابع ناشی از هدفمندی یارانه‌ها به بیمه‌ها بتوانیم این وضعیت را مهار کنیم.

وزیر بهداشت ایران در همین حال گفته‌است که توانمندسازی بیمه‌ها و اجرای منطقی هدفمندی یارانه‌ها به طوریکه یارانه دهک‌های برخوردار به بخش سلامت منتقل شود، یک ضرورت است.

گزارشی در این باره:

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:18 0:00
لینک مستقیم
  • 16x9 Image

    بنیامین صدر

    بنیامین صدر از سال ۱۳۸۰ فعالیت حرفه‌ای خود را در روزنامه‌های مختلف ایران آغاز کرد. او از سال ۱۳۹۲ به تحریریه رادیو فردا پیوست و در مدت فعالیت خود در رادیو فردا علاوه بر تهیه و اجرای برنامه‌های رادیویی، تهیه‌کننده و مجری برنامه تلویزیونی فرداگرام نیز بوده است.

XS
SM
MD
LG