لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۲

فرمانده کل ارتش کره شمالی از تمام سمت های خود کنار گذاشته شد


«ری یونگ هو»، فرمانده پیشین کل نیروهای مسلح کره شمالی.
«ری یونگ هو»، فرمانده پیشین کل نیروهای مسلح کره شمالی.
کیم جونگ-اون، رهبر جوان کره شمالی، روز یک‌شنبه ۲۵ تیر در یک نشست حزب کارگر این کشور، تمامی اختیارات فرمانده ارشد نیروهای مسلح کره شمالی را از وی سلب کرده و او را از تمامی مناصب نظامی و غیرنظامی‌اش برکنار کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رسانه‌های دولتی کره شمالی علت برکناری «ری یونگ هو»، فرمانده ۶۹ ساله ارتش این کشور، را «بیماری» ذکر کرده‌اند اما آسوشیتدپرس می‌نویسد که این فرمانده ارشد نظامی در مراسم مختلف رسمی اخیر حضور داشته و نشانه‌ای از بیمار بودن او دیده نشده‌ است.

«ری یونگ هو» از چهره‌های اصلی حکومت پیونگ‌یانگ بود و در زمان رهبری کیم جونگ-ایل، رهبر پیشین کره شمالی، در مراسم گوناگون معمولاً در میان او و پسرش کیم جونگ-اون می‌ایستاد.

در سال ۲۰۱۰ به «ری یونگ هو» مناصب مهم سیاسی نظیر ریاست دفتر سیاسی حزب کارگر و معاونت ریاست کمیته مرکزی نظامی تفویض شد.

این فرمانده ارشد نظامی پس از مرگ کیم جونگ-ایل، رهبر پیشین کره شمالی، برای انتقال قدرت به پسر او کیم جونگ-اون از او حمایت کرد.

کیم جونگ-اون به همراه زنی ناشناس در یکی از بازدیدهای رسمی. ۸ ژوئیه ۲۰۱۲
کیم جونگ-اون به همراه زنی ناشناس در یکی از بازدیدهای رسمی. ۸ ژوئیه ۲۰۱۲
برکناری «ری یونگ هو» در زمانی اتفاق می‌افتد که حضور کیم جونگ-اون در مراسم مختلف و پخش برنامه‌های مربوط به فعالیت‌های او اخیرا افزایش یافته است.

تلویزیون دولتی کره شمالی به تازگی رهبر این کشور را در حال بازدید از کنسرت‌های موسیقی و مهد کودک‌ها نشان داد که در این بازدیدها زنی نیز که هویت او اعلام نشده است در کنار او دیده می‌شود.

قدرت‌های جهانی تغییر و تحولات ارتش کره شمالی را از نزدیک دنبال می‌کنند زیرا این کشور ارتشی یک میلیون نفری دارد که از بزرگ‌ترین نیروهای نظامی دنیا است و در عین حال در تنشی دائمی با همسایه جنوبی خود، کره جنوبی، به‌سر می‌برد.

کره شمالی بیش از ۶۰۰ هزار نفر از نیروهای ارتش خود را در مرز این کشور با کره جنوبی مستقر کرده‌است و به این خاطر ایالات متحده ناچار شده‌است نیرویی ۲۸ هزار نفری را به عنوان نیروی بازدارنده در کره جنوبی مستقر سازد.
XS
SM
MD
LG