لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۸

وزارت دفاع آمریکا تحقیقات درباره رابطه ژنرال آلن با یک زن را آغاز کرده است


لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا می‌گوید اعتماد او به ژنرال آلن خدشه‌دار نشده‌است.
لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا می‌گوید اعتماد او به ژنرال آلن خدشه‌دار نشده‌است.
لئون پانه تا از انجام تحقیقات توسط وزارت دفاع در مورد پرونده ژنرال جان آلن، فرمانده کل نیروهای نظامی خارجی در افغانستان، خبر داد و افزود که «نباید در خصوص این پرونده قضاوت عجولانه کرد.»

پس از اعلام آغاز تحقیقات پلیس فدرال آمریکا در مورد مکاتبات «نامناسب» میان ژنرال جان آلن، فرمانده کل نیروهای نظامی خارجی در افغانستان، با زنی به نام جیل کلی، وزیر دفاع ایالات متحده روز سه‌شنبه ۲۳ آبان خبر داد که وزارت دفاع نیز در این خصوص تحقیق می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، با این حال لئون پانه تا روز چهارشنبه ۲۴ آبان در جریان سفر خود به استرالیا از تصمیمش برای انتصاب ژنرال آلن به مناصب بالا دفاع کرد و گفت که «نباید در خصوص این پرونده قضاوت عجولانه کرد.»

بنا بر این گزارش، وزیر دفاع آمریکا در نخستین اظهارنظر رسانه‌ای خود در خصوص این پرونده گفت که اعتماد او به ژنرال آلن برای فرماندهی نیروهای نظامی «به هیچ وجه» خدشه‌دار نشده‌است.

آقای پانه‌تا این مطلب را در یک نشست خبری در استرالیا بیان کرد و هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، که در این سفر همراه او است از اظهارنظر در مورد پرونده ژنرال آلن خودداری کرد و تنها گفت که این امر صدمه‌ای به تلاش‌های تلاش‌های نظامی در افغانستان نمی‌زند.

ژنرال آلن که در حال حاضر فرمانده تمامی نظامیان خارجی مستقر در افغانستان است در آستانه انتصاب به بالاترین سمت نظامی در سازمان ناتو قرار داشت اما این انتصاب هم‌اینک به خاطر تحقیقات پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، به حالت تعلیق در آمده‌است.

مکاتبات «نامناسب»

تحقیقات اف‌بی‌آی در ابتدا به مسئله رابطه خارج از ازدواج ژنرال ديويد پترائوس، ریيس سازمان اطلاعات آمريکا، سيا، مربوط می‌شد ولی این پرونده در روزهای اخیر دامنگیر ژنرال جان آلن نیز شده‌است.

رییس سازمان سیا هفته گذشته با اذعان به اینکه رابطه‌ای خارج از ازدواج با نویسنده‌ای به نام «پاولا برادوِل» داشته از سمت خود استعفا داد.

افشای این ارتباط پس از آن روی داد که جیل کلی، یکی از دوستان قدیمی رییس سازمان سیا، به اف‌بی‌آی خبر داد که از سوی «پاولا برادوِل» نامه‌های تهدیدآمیز دریافت کرده‌است.

بررسی این شکایت، اف‌بی‌آی را به این نتیجه رساند که خانم کلی با ژنرال آلن نیز در ارتباط است و اف‌بی‌آی خبر داد که هم‌اینک «۲۰ تا ۳۰ هزار» سند و ایمیل میان جیل کلی با ژنرال آلن را در دست بررسی دارد که بخشی از آن حاوی «مکاتبات دارای بار جنسی» است.

ارتباط خارج از چارچوب ازدواج ژنرال پترائوس و تحقیقات حاضر در مورد ارتباط ژنرال آلن با این پرونده برای اف‌بی‌آی از جنبه امنیت ملی آمریکا اهمیت دارد و این نهاد قصد دارد مشخص کند که پاولا برادول و جیل کلی تا چه حد به پرونده‌های محرمانه دسترسی داشته‌اند.
XS
SM
MD
LG