لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۰

سقوط هواپیمای روسی در منطقه سیبری ۳۱ کشته داد


هواپیمای سانحه‌دیده در تیومن روسیه. ۲ آوریل ۲۰۱۲.
هواپیمای سانحه‌دیده در تیومن روسیه. ۲ آوریل ۲۰۱۲.
در پی سقوط یک هواپیمای مسافربری در منطقه سیبری روسیه که بامداد روز دوشنبه رخ داد ۳۱ تن از ۴۳ سرنشین این هواپیما جان باختند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در این سانحه که در ۱۷۰۰ کیلومتری شرق مسکو روی داد ۱۲ نفر نیز زخمی شده‌اند که این مجروحان هم‌اینک به بیمارستان انتقال داده شده‌اند.

بنا بر این گزارش، این هواپیمای دوموتوره متعلق به شرکت هواپیمایی «یوتی‌ایر» که از شهر تیومن به سوی شهر نفتی سورگوت پرواز می‌کرد کمی پس از برخاستن از فرودگاه به علتی که هنوز نامعلوم است سقوط کرده‌است.

در فهرستی که وزارت امور اضطراری روسیه از خدمه و مسافران این هواپیما منتشر کرده نام هیچ شهروند غیر روسی دیده نمی‌شود.

سقوط هواپیمای روسی در منطقه سیبری، ۳۱ کشته برجای گذاشت
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:55 0:00

هواپیمای سانحه‌دیده از نوع «آی‌تی‌آر-۷۲» و محصول مشترک کشورهای فرانسه و ایتالیا است و هواپیماهایی از این نوع در سال‌های اخیر با سوانح متعددی روبه‌رو شده‌اند.

در ماه نوامبر ۲۰۱۰ سقوط یک فروند از هواپیماهای «آی‌تی‌آر-۷۲» در کوبا باعث کشته شدن همه ۶۸ سرنشین آن شد و سانحه دیگری با این نوع هواپیما که در اوت ۲۰۰۹ در تایلند رخ داد کشته شدن خلبان و زخمی شدن هفت مسافر را در پی داشت.

روسیه در سال‌های اخیر سوانح مرگبار هوایی متعددی به خود دیده‌است که کارشناسان، ادامه استفاده از هواپیماهای قدیمی دوران شوروی را از علل اصلی این رخدادها می‌دانند.

این کارشناسان علت‌های دیگری از جمله عدم آموزش کافی خدمه پرواز، کنترل ناقص دولت بر صنعت هوانوردی و «ارجح دانستن سودجویی به جای امنیت» را برای رخ دادن این سوانح برشمرده‌اند.
XS
SM
MD
LG