لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۵

رادان: باندهای بسیاری از رمالان را دستگیر کرده‌ایم


احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی.
احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی.
احمدرضا رادان، جانشین فرمانده ناجا از برخورد شدید پلیس آگاهی و پلیس امنیت عمومی با «باندهای رمالی» خبر داد و گفت که در این رابطه باندهای بزرگی متلاشی شده و تاکنون باندهای بسیاری دستگیر شده‌اند و «گروه‌های دیگر که به عنوان گروه‌های خانگی محسوب می‌شوند، شناسایی شده و در آینده بسیار نزدیک دستگیر خواهند شد.»

به گزارش خبرگزاری مهر، وی که روز یکشنبه در حاشیه یک همایش سخن می‌گفت افزود: «مردم دقت کنند که رمالان و فال‌گیران شیادانی هستند که هیچ چنته علمی ندارند و متأسفانه افراد کم‌سواد و گاهی باسواد گرفتار آنان می‌شوند.»

وی در ادامه گفت: «به دلیل تأثیر منفی که این شیادان روی روان مردم دارند پلیس به شدت با آنها برخورد می‌کند.»

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در حاشیه این همایش ضمن سخن گفتن درباره جمع‌آوری ابزارهای گیرنده امواج ماهواره‌ای، در مورد برخورد جدی با آنچه «بدپوششی» نامید نیز هشدار داد.

در هفته‌های اخیر شمار زیادی از مقام‌ها و شخصیت‌های جمهوری اسلامی از توسل تیم محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران، به جن‌گیران و رمالان خبر داده‌اند که در پی آن مقام‌های قضایی همواره از دستگیری شماری جن‌گیر و رمال خبر می‌دهند.

روز ۱۸ اردیبهشت نیز عبدالله قاسمی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی، از مردم خواست در صورت برخورد با افرادی که اقدام به رمالی می‌کنند موضوع را به پلیس گزارش دهند.

دو سال پیش از این، میرحسین موسوی، از نامزدهای دوره دهم انتخابات ریاست‌جمهوری در جریان کارزار انتخاباتی خود گفته‌بود که دولت بعدی، دولت عقلانیت خواهد بود «نه این که یک دولت رمالی و کف‌بینی باشد.»

آیت‌الله خامنه‌ای در واکنش به این سخن میرحسین موسوی، در سخنرانی نماز جمعه خود از این اظهارات انتقاد کرد و گفت که «تهمت‌هایی زدند. حرف‌هایی گفتند... رئیس جمهور را خرافاتی، رمال، از این نسبت‌های خجالت‌آور دادند. اخلاق و قانون و انصاف را زیر پا گذاشتند.»

با این وجود، هم‌اینک رسانه‌های اصول‌گرا و افرادی سرشناس از میان اصولگرایان نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی، دولتی‌ها و نزدیکان رئیس دولت را «جن‌گیر»، «رمال» و «انحرافی» می‌نامند.

وبسایت‌های خبری ایران چندی پیش از دستگیری چندتن از نزدیکان اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر احمدی‌نژاد خبر داده و افزوده بودند که برخی از بازداشت‌شدگان از «مدعیان علوم غریبه» و «رمالی و جن‌گیری» بوده‌اند.

روز ۱۲ اردیبهشت، سایت «آینده» از دستگیری فردی به نام «عباس. غ» که به گفته این سایت «رابطه نزدیکی با آقای م. داشته» به جرم «رمالی و جن‌گیری» خبر داد و همزمان، سایت «یکشنبه» از رسانه‌های هوادار محمود احمدی‌نژاد، خواستار توضیح قوه قضائیه در مورد بازداشت «عباس غفاری» شد.

پیش از این، صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه اتهاماتی سنگین چون تلاش برای طرح موضوع «اسلام منهای روحانیت»، جن‌گیری، رمالی، و فساد اقتصادی را به اطرافیان محمود احمدی‌نژاد که وی از آنها به عنوان «جریان انحرافی» نام می‌برد، وارد کرده ‌است.

او گفته‌است: «عقیده اینها این گونه است که در روابط با نامحرم آزادند، در تماس با روشنفکران سکولار و گاه ملحد... آزاد هستند، در رجوع به جن‌گیر و رمال آزادند.»

محمود احمدی‌نژاد در واکنش به کسانی که وی و اطرافیانش را متهم به توسل به اجنه و رمالان می‌کنند، گفته‌است: «بحث‌های شنیده شده در خصوص رمال در دولت باعث انبساط خاطر شد. اگر بنا باشد رمال و جن‌گیر کارایی داشته باشند چرا آنان کاری برای خودشان نمی‌کنند؟»
XS
SM
MD
LG