لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۹

اولین شکست صدرنشین لیگ برتر فوتبال ایران


بازیکنان تیم سپاهان اصفهان.
بازیکنان تیم سپاهان اصفهان.
شنبه شب در تنها بازی برگزار شده از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران، سپاهان اصفهان صدرنشین این رقابت‌ها با دو گل به میهمانش سایپا باخت تا نخستین شکست خود در لیگ دوازدهم را متحمل شود.

با توجه به اعلام عید فطر در روز یکشنبه و جلو افتادن زمان بازی‌های این روز، دیدار سپاهان اصفهان و سایپا البرز آخرین بازی برگزار شده در ساعات پس از مراسم افطار به‌شمار می‌آید.
سجاد شهباززاده در دقیقه ۲۹ و میلاد غریبی در دقیقه ۹۳ گل‌های سایپا را به ثمر رساندند.

محسن ترکی، داور مسابقه، فرشید طالبی مدافع سپاهان را در دقیقه ۵۵ اخراج کرد. با این باخت سپاهان که به صورت پیاپی فاتح سه دوره اخیر لیگ برتر است ۱۰ امتیازی باقی ماند و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به صبا، سپاسی، ملوان و سایپا، صدرنشین ماند.

در آخرین روز از هفته پنجم، یکشنبه شب داماش گیلان میزبان تیم رده چهاردهمی پرسپولیس است. گهر دورود و ذوب آهن اصفهان در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف هم خواهند رفت.

تراکتورسازی تبریز میزبان صنعت نفت آبادان است و در آخرین بازی هم استقلال و ملوان در ورزشگاه آزادی تهران روبروی هم قرار می‌گیرند.

نتایج سایر بازی‌ها

فولاد خوزستان در اهواز به مصاف مس کرمان رفت و با تک‌گل رضا عنایتی نتیجه را به مهمان خود واگذار کرد.
در تهران، نفت که پیش از این هفته، با هشت امتیاز در رده پنجم قرار داشت میزبان پیکان بود و با نتیجه دو بر یک مغلوب شد و باز هم میزبان‌ها ناکام ماندند. روح‌الله سلطانی و جلال کاملی مفرد دو گل پیکان را به ثمر رساندند. مهدی خیری هم تک‌گل نفت را زد. ضمن اینکه هادی شکوری از نفت در دقایق پایانی اخراج شد.

منصور ابراهیم‌زاده سرمربی نفت تهران در نشست خبری بعد از بازی گفت: «تیم حریف ضربه‌زن‌هایی مثل ایمان مبعلی را داشت و چون از بازیکنان سرعتی نیز بهره می‌برد، روی ضدحملات، ضربه ایستگاهی کسب می‌کرد. هر دو گل‌شان هم روی ضربه ایستگاهی بود. این در حالی است که تیم ما همه نوع فوتبال را ارائه کرد اما امروز شانس با ما یار نبود.»

عبدالله ویسی سرمربی پیکان هم در پاسخ به انتقاد تیم حریف نسبت به وقت‌کشی گفت: «هیچ‌کدام از بازیکنان من در نیمه دوم روی زمین نیفتادند. این‌که تیم‌ها می‌آیند و پس از باخت می‌گویند حریف وقت‌کشی کرده قدیمی شده‌است.».

در بندرعباس دو تیم آلومینیوم و راه آهن به مصاف هم رفتند که حاصل کارشان تساوی یک بر یک بود. در این بازی پربرخورد که دو اخراجی هم در پی داشت، ابتدا علیرضا عباسفرد بر خلاف جریان بازی، تیم راه آهن را پیش انداخت اما سه دقیقه بعد رضا ناصحی گل تساوی را ثبت کرد. وحید عسگری از آلومینیوم و محمدرضا مامانی از راه آهن دو بازیکنی بودند که با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شدند. این چهارمین تساوی تیم هرمزگانی در پنجمین بازی‌اش بود.

علی دایی سرمربی راه آهن در نشست خبری پس از بازی گفت: «در این دیدار بازیکنانم نمایش خوبی ارائه دادند. آلومینیوم با وجود آن‌که از مزیت گرمای بندرعباس بهره می‌برد، نتوانست موقعیتی جدی بر روی دروازه ما ایجاد کند.»

اکبر میثاقیان سرمربی آلومینیوم هم با انتقاد شدید از عملکرد داور گفت: «نمی‌دانم چرا در بازی‌های خانگی به راحتی حق ما را نادیده گرفته و باز هم پنالتی‌مان از چشم داور دور ماند. امیدوارم مسئولان باشگاه با اعتراض خود به این موضوع رسیدگی کنند وگرنه در دیدارهای آتی باز هم با مشکل مواجه می‌شویم.»

دیدار دو تیم بالای جدولی صبا قم و فجر سپاسی هم به تساوی ۱-۱ انجامید. دیوید ویرکوم بازیکن کامرونی برای صبا و سیدمحمدرضا حسینی برای فجرسپاسی گل‌زنی کردند.
XS
SM
MD
LG