لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۲

محمدعلی ورشوچی، هنرمند باسابقه سینما، درگذشت


محمدعلی ورشوچی
محمدعلی ورشوچی
محمدعلی ورشوچی، هنرمند باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون ایران روز سه‌شنبه نهم فروردین در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، وی که در حیاط منزل خود به زمین خورده و پایش شکسته بود برای عمل جراحی به بیمارستان پارس منتقل شد که پیش از عمل بر اثر کهولت سن و حال وخیم در بیمارستان درگذشت.

محمدعلی ورشوچی در ۵۴ فیلم سینمایی ایفای نقش کرد و با کارگردان‌های برجسته سینمای ایران همکاری داشت. از نقش‌های به‌یادماندنی محمدعلی ورشوچی می‌توان به نقش «آسپیران غیاث‌آبادی» در مجموعه تلویزیونی «دایی‌جان ناپلئون» اشاره کرد.

از دیگر سریال‌ها و فیلم‌هایی که وی در آنها نقش داشته‌است می‌توان سریال‌های هزاردستان و فیلم‌های گوزن‌ها، کمال‌الملک، گراند سینما و کفش‌های میرزانوروز را نام برد.

محمدعلی ورشوچی متولد ۱۳۰۴ در تهران دارای مدرک تحصیلی اول دبیرستان است. وی فعالیت خود را با ایفای نقش در نمایش افسانه خواجه همایون در تئاتر مینا (‌۱۳۲۵)، و فعالیت در تماشاخانه‌های مینا، جامعه باربد، نصر و دهقان آغاز کرد.

آغاز فعالیت سینمایی او با بازی در فیلم «سه تا نخاله» در سال ۱۳۴۴ بود. ورشوچی با همکاری دوست صمیمی‌اش نعمت‌الله گرجی یک گروه تئاتر تاسیس کرد و با این گروه به شهرهای مختلف سفر کرد و به اجرای نمایش پرداخت.

علاوه بر فیلم‌ها و مجموعه‌های یاد شده، در کارنامه ۶۰ سال بازیگری محمدعلی ورشوچی آثاری چون فیلم‌‌های «مردی که زیاد می‌دانست»، «تحفه‌ها»، «خارج از محدوده»، «خانه خلوت»، «مریم و می‌تیل» و نمایش‌های «هارون‌الرشید»، «لیلی و مجنون»، «یوسف و زلیخا» و سریال‌های «تعطیلات نوروزی»، «خاله سارا»، «آرایشگاه زیبا»، «پهلوانان نمی‌میرند» و «دزدان مادربزرگ» نیز دیده می‌شود.

پیکر این هنرمند قرار است بامداد چهارشنبه به سوی قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران تشییع شود.
XS
SM
MD
LG