لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۵

محسن رضایی: مسیر احمدی نژاد رو به پرتگاه است


محسن رضایی
محسن رضایی
محسن رضایی فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که رسماً نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده، اعلام کرد که «مسیر احمدی نژاد رو به پرتگاه است و اصلاحات، بازگشت به گذشته است.»

وی همچنین اعلام کرد که «در صورتی که در انتخابات پیروز شود، محمود احمدی نژاد را متناسب با توانایی‌هاش در یکی از وزارتخانه‌ها به کار خواهد گرفت.»

محسن رضایی نخستین کنفرانس خبری خود را روز یکشنبه با حضور شماری از خبرنگاران داخلی و خارجی در خبرگزاری فارس برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا محسن رضایی علت ورود خود را به انتخابات ریاست جمهوری احساس تکلیف اعلام کرد و تاکید کرد، این بار تا آخرین لحظه در گردونه رقابت باقی می‌ماند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوره نهم انتخابات ریاست جمهوری نیز که به پیروزی محمود احمدی‌نژاد انجامید، نامزد شده بود، اما در آخرین روزها انصراف داد.

هفته گذشته محسن رضایی با انتشار بیانیه‌ای رسمى ضمن اعلام حضور در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه هدف از نامزدى خود را «انجام تكليف در شرايط حساس كشور» اعلام كرده و «تغيير الگوى مديريت كشور» را از مهمترين برنامه هاى خود عنوان كرده بود.

وی در این بیانیه نظام اداری ایران را به یک «كشتى كهنه» تشبیه کرده و اضافه کرده بود با انجام تعمیرات جزیی در این کشتی نمی‌توان با آن جامعه بزرگ ایران را حمل کرد.

فرمانده پیشین سپاه در با اشاره به ایده دولت ائتلافی گفت، وی این طرح را از چهار سال پیش دنبال کرده است و به تشکیل «دولت تیمی» به دور از «سلیقه‌های شخصی» اعتقاد دارد.

محسن رضایی همچنین گفت که « او و دوستانش در پی آن بودند که رقابت انتخاباتی را میان احمدی‌نژاد و اصول‌گرایان منتقد به وی محدود کنند، اما ورود اصلاح‌طلبان و به ویژه خاتمی به صحنه انتخابات طرح آنها را بر هم زده بود.»

وی افزود، انصراف خاتمی از رقابت‌های انتخاباتی فرصت بهتری برای اصولگرایان فراهم کرد و ورود موسوی هم تاثیری بر این وضعیت نگذاشت.

محسن رضایی از اصول‌گرایانی که به گفته او «حاضر نیستند گرایش‌های سیاسی را به اعتقادات خود ترجیح دهند» و همین طور از «همرزمان دوران دفاع مقدس» و «خانواده‌های دوران جنگ» به عنوان اصلی‌ترین حامیان خود در انتخابات نام برد.

رضایی در پاسخ به سوالی درباره مساله هولوکاوست اعلام کرد: « هولوكاست انسانی كه مد نظر قرآن است، هولوكاستی است كه بحث كشته شدن يک ميليون يا صد ميليون نفر در آن مطرح نيست، بلكه در مكتب قرآن اگر يك نفر هم به عمد كشته شود، این کار به معنای از بين بردن يك جامعه است.»

وی همچنین سیاست خارجی احمدی نژاد را ماجراجویانه خواند و اظهار داشت، در شرایطی که غرب و آمریکا به همکاری ایران نیاز دارند، ایران نیز باید از فرصت پیش آمده استفاده کند.

فرمانده سپاه در دوران جنگ فضای کنونی را برای برقراری ارتباط با آمريكا مناسب دانست و گفت: « ما مي‌توانيم با تاكيد بر اقتدار و استقلال‌مان در حوزه سياست خارجی با آمريكا ارتباط برقرار كنيم.»

رضایی افزود: « ما نبايد نامه‌هایی براي آمريكا بنويسيم كه بي‌پاسخ بماند و بايد پاسخگوي سیصد و چهل میلیارد درآمد حاصل از نفت و گاز در كشور باشيم.»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین اعلام کرد، قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات خدمت سربازی را به یک سال کاهش داده و با استخدام سربازهای حرفه‌ای سه ساله و پنج ساله نیاز نیروهای مسلح را به نیروی انسانی تامین کند.

در کنفرانس خبری محسن رضایی «داود دانش جعفری» رییس ستاد انتخاباتی محسن رضایی نیز حضور داشت. آقای دانش جعفری وزیر اقتصاد در دولت احمدی نژاد بود که به خاطر اعتراض به سیاست‌های اقتصادی و مدیریتی دولت نهم از سوی رییس جمهور از سمت خود برکنار شد.
XS
SM
MD
LG