لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۲

«پلمپ ستادهای اصلاح‌طلبان و درگیری پلیس با هواداران موسوی»


یکی از مراکز اخذ رای در ایران. عکس تزئینی است.
یکی از مراکز اخذ رای در ایران. عکس تزئینی است.
خبرگزاری فرانسه از درگیری پلیس ایران در تهران با حامیان میرحسین موسوی نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری، گزارش داده و کمپین بین‌المللی حمایت از حقوق بشر خبر از پلمپ ستادهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه هواداران میرحسین موسوی، خطاب به دولت محمود احمدی‌نژاد شعار می‌دادند که چهار سال کشور را ویران کردید و می‌خواهید در چهار سال آینده ایران را بیشتر ویران کنید.

هواداران آقای موسوی به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که در مقابل فشار نیروهای امنیتی مقاومت خواهند کرد و ستاد میرحسین موسوی را ترک نمی‌کنند.

این خبرگزاری افزود که پلیس با باتوم به هواداران میر حسین موسوی حمله کرده است.

در همین حال کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمارش تعدادی از صندوق‌های آرا، از تقلب وسيع به نفع احمدی‌نژاد حکايت می‌کند.

به نوشته این نهاد مدافع حقوق بشر، در ساعت ۷ صبح ۲۳ خرداد ماه ۱۳۸۷، به وقت تهران، دفاتر دو نامزد اصلاح‌طلبان؛ مهندس ميرحسين موسوی و حجت‌الاسلام مهدی کروبی توسط نيروهای اطلاعاتی امنيتی مورد حمله قرار گرفتند، و مصادره و پلمب شدند.

در این بیانیه آمده است که وب سايت رسمی مهندس ميرحسين موسوی گزارش داد که زمانی که هواداران وی در اطراف ستاد جمع شده بودند تا بر اساس گزارش‌هايی که نمايندگان ستاد مهندس موسوی از مراکز انتخابات داده بودند، جشن پيروزی او را برگزار کنند، نيروهای انتظامی با آنها مقابله کردند و با استفاده از اسپری فلفل و با اعمال خشونت آنها را پراکنده کردند.

برخی از سایت‌های اصلاح طلب نیز روز گذشته فیلتر شدند.
XS
SM
MD
LG