لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۰

ادامه اعتراض ها به نتيجه انتخابات در شب چهارم


هزاران ايرانى سه شنبه شب و در ادامه اعتراض هاى چهار روز گذشته به نتايج انتخابات رياست جمهورى به پشت بام ها رفته و شعار «الله اكبر» و «مرگ بر ديكتاتور» سر دادند.

اين اقدام اعتراضى در ادامه راهپيمايى خاموش صدها هزار تظاهر كننده اى صورت گرفت كه عصر سه شنبه از ميدان ونك تهران به حركت در آمده و در مقابل صدا و سيماى جمهورى اسلامى مستقر شدند.

گزارش شاهدان عينى حاكى است كه در اين راهپيمايى، شركت كنندگان تراكت هايى با مضامين «آرامش بر گلوله پيروز است» و همچنين عكس هايى از كشته شدگان تظاهرات روز دوشنبه را حمل مى كردند.

اين گزارش ها همچنين حاكى است كه پوسترهاى كشته شدگان در برخى از نقاط شهر تهران بر در و ديوار نصب شده است.

تظاهر كنندگان شعار «راى مرا پس ده» را در دستور كار خود قرار داده اند و نسبت به آنچه كه «تقلب گسترده» در انتخابات دهم رياست جمهورى خوانده اند اعتراض دارند.

معترضان از مير حسين موسوى مى خواهند كه خواسته آنها براى برگرداندن نتيجه اين انتخابات را پيگيرى كند.

هواداران آقاى موسوى كه در شهرهاى مختلف ايران و همچنين ساير نقاط جهان حضور گسترده اى در انتخابات داشتند مى گويند كه اين انتخابات از سوى جمهورى اسلامى «دزديده» شده و مير حسين موسوى، رييس جمهور پيروز است.

به گزارش سايت قلم نيوز، وابسته به مير حسين موسوى، «مردم معترض به تقلب در انتخابات براى چندمين شب متوالى در ساعت ۱۰ شب غريو الله اكبر سر دادند و از خداى بزرگ براى احقاق حقشان مدد طلبيدند.»

اين گزارش مى افزايد: «ساعت ۱۰ شب از هر محله اى در تهران صداى الله اكبر گفتن مردمى كه به نحوه برگزارى انتخابات و تقلب آشكار در رايشان اعتراض دارند، به گوش مى رسد.»

به گفته قلم نيوز، «مردم در يك همنوايى و حركتى خودجوش در اعتراض به ناديده گرفته شدن راى وحقوق مدنى اشان، راس ساعت ۱۰ هر شب با حضور در پشت بام ها و در محله هاى خود غريو الله اكبر سر مى دهند.»

همچنین در یک پیام اینترنتی هواداران میرحسین موسوی اعلام کرده اند که روز چهارشنبه ساعت چهار بعداز ظهر در میدان هفت تیر تجمع خواهند کرد.

معترضان به نتيجه انتخابات روز دوشنبه نيز راهپيمايى يك ميليون نفرى را از ميدان امام حسين تا ميدان آزادى تهران سازماندهى كردند.

در این تظاهرات، مير حسين موسوى، مهدى كروبى، نامزدهاى اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهورى، محمد خاتمى، رييس جمهور سابق، و بسيارى از شخصيت هاى اصلاح طلب شركت داشتند.

آقاى موسوى در اين راهپيمايى اعلام كرد كه حاضر است هر گونه هزينه اى را براى تحقق آرمان هاى ملت ايران بپردازد.

وى اعلام كرد كه شكايت خود را در باره تقلب در انتخابات به شوراى نگهبان برده است ولى اميدى به اين نهاد ندارد.

اين نامزد انتخابات از معترضان خواست تا به اعتراض خود به صورت مسالمت آميز و قانونى ادامه دهند ولى از هر گونه اغتشاش و نا آرامى پرهيز كردند.

به رغم اينكه راهپيمايى روز دوشنبه آرام برگزار شد ولى گزارش شده كه در پايان آن حداقل هفت نفر با شليك گلوله از يك پايگاه بسيج در خيابان محمد على جناح كشته شده اند.
XS
SM
MD
LG