لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۱

بیش از ۲۵ نفر از کارکنان کلمه سبز دستگیر شدند


‌یک شماره از کلمه سبز
‌یک شماره از کلمه سبز
نیروهای امنیتی با ورود به ساختمان دفتر روزنامه کلمه سبز، متعلق به میرحسین موسوی، بیش از ۲۵ نفر از روزنامه‌گاران و کارکنان آن را بازداشت کردند. یکی از اعضای شورای دبیری این روزنامه چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که نیروهای امنیتی روز دوشنبه به دفتر کلمه سبز حمله کرده و کارکنان این روزنامه را بازداشت کرده اند.

روزنامه کلمه سبز در حدود یک هفته پیش و پس از اعلام نتایج دهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران که با اعتراض‌های گسترده همراه شد، از چاپ آن جلوگیری بعمل آمده بود.

در همین حال علیرضا بهشتی شیرازی، عضو شورای سردبیری کلمه سبز ، و پیش از آنکه به همراه فرزندش صدرا بازداشت بشود در گفت‌وگویی با بخش فارسی صدای آلمان، گفته بودکه از آنجا که روزنامه توقیف رسمی نشده بود کارکنان روزنامه گردهم آمده بودند تا علاوه بر دریافت دستمزد درباره آینده کارشان رایزنی کنند.

به گفته علیرضا بهشتی شیرازی، از آنجا که لباس‌ شخصی‌ها از ارائه حکم برای ورود به ساختمان خودداری کرده بودند، نگهبانی به آنها اجازه وارد شدن به ساختمان نداد که در نهایت لباس شخصی‌ها با شکستن نرده‌‌ها به دفتر روزنامه داخل می‌شوند.

علیرضا بهشتی شیرازی پیش از دستگیری همچنین گفته بود ماموران امنیتی پس از تفتیش دفتر روزنامه سبز همه کامپیوترها را با خود بردند.

روزنامه کلمه سبز در ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ از هیات نظارت بر مطبوعات کسب مجوز کرد و نخستین شماره کلمه سبز در روز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ منتشر شد.

تیتر واپسین شماره این روزنامه «تسلیم این صحنه آرایی خطرناک نخواهم شد» بود که به بیانیه موسوی پس از اعلام پیروزی محمود احمدی‌نژاد اشاره داشت. کلمه سبز تنها در ۲۲ شمار ه منتشر شد.


پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری و نپذیرفته شدن آن از سوی میر حسین موسوی و مهدی کروبی، شمار زیادی از روزنامه‌گاران و چهره‌های سیاسی بازداشت شدند.

محسن میردامادی دبیرکل جبهه مشارکت، عبدالله رمضان‌زاده قائم مقام دبیرکل جبهه مشارکت، مصطفی تاج زاده، سعید حجاریان،محسن صفایی فراهانی، محسن امین زاده،‌علی تاجرنیا،‌سعید شیرکوند،‌ شهاب الدین طباطبایی، علی تقی پور،‌سعید نورمحمدی،‌شاهین نوربخش،‌رضا شمس‌آبادی،بهزاد نبوی، محمد عطریانفر،‌ محمدعلی ابطحی، ‌عبدالفتاح سلطانی،‌ محمدرضا جلایی پور، احمد زیدآبادی، سعید لیلاز، سمیه توحیدلو، محمد قوچانی، عماد بهاور، عبدالله مومنی، ژیلا بنی یعقوب، بهمن احمدی امویی، کیوان صمیمی، عبدالرضا تاجیک، مهسا مهرآبادی، محسن باستانی، عادل دهدشتی، مهرداد بال افکن، محمود ابراهیمی، بهرام کاردان از جمله فعالان سیاسی و روزنامه‌نگارانی هستند که در روزهای اخیر بازداشت شده‌اند.

اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در تهران و بسیاری از شهرهای دیگر ایران در روزهای اخیر ادامه داشته است. به گزارش سی ان ان، روز شنبه، دست کم ۱۹ نفر در تهران کشته، شمار نامعلومی زخمی شده‌اند.
XS
SM
MD
LG