لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۸

«روزنامه اعتماد ملی توقیف موقت شد»


محمدجواد حق‌شناس، مدير مسئول روزنامه اعتماد ملی اعلام کرد که این روزنامه منتقد دولت از سوی دادستانی تهران، توقيف موقت شده است.

آقای حق‌شناس این موضوع را در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، عنوان کرده و افزوده است که موضوع توقیف موقت روزنامه با حضور نمایندگان دادستانی در محل چاپ روزنامه اعلام شده است.

علت توقيف روزنامه اعتماد ملی ان طور که حسين کروبی، فرزند مهدی کروبی به سحام نیوز گفته است، چاپ نامه کروبی در پاسخ به هتاکی‌های صورت گرفته نسبت به وی دانست.

پیشتر در سحام نیوز، سایت خبری حزب اعتماد ملی، مهدی کروبی شماری از ائمه‌ جمعه را به سوء‌استفاده از جايگاه نماز ‌جمعه و اهانت به آن متهم کرد و گفت: «اين افراد سعی دارند با تهمت، افترا و دروغ دين‌فروشی کنند.»

دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین اعلام کرده بود که «پاسخ دین فروشان را خواهد داد.»

حسين کروبی با اعلام اين خبر در گفت‌وگو با سحام نيوز، سايت خبری حزب اعتماد ملی گفت: «شب گذشته (يک شنبه شب) نماينده دادستانی با حضور در چاپخانه روزنامه اعتماد ملی توقيف موقت اين روزنامه را اعلام کرد.»

سحام نيوز گزارش داده که اين دستور از طرف نماينده دادستانی تهران ابلاغ شده است.

محمد جواد حق شناس نيز روز دوشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، گفت:« شب گذشته نمايندگان دادستانی تهران با حضور در دفتر و چاپخانه روزنامه اعتماد ملی،‌اعلام کردند شماره روز دوشنبه روزنامه نبايد منتشر شود. حدود ساعت ۱۱و ۳۰دقيقه شب گذشته نمايندگان دادستانی تهران به دفتر روزنامه مراجعه و اعلام کردند می خواهند روزنامه فردا را پيش از چاپ ببينند.»

حق شناس افزود: «نمايندگان دادستانی پس از آن اعلام کردند که شماره روز دوشنبه قابل چاپ و انتشار نيست.»

در همين حال سعید مرتضوی دادستان تهران همچنين درباره توقيف روزنامه اعتماد ملی با تکذيب اين خبر به مهر گفت: «علت عدم توزيع اين روزنامه در روز دوشنبه وجود مشکلات چاپخانه بوده و اين روزنامه توقيف نشده است.»

آقای حق شناس در این مورد گفت: «ما از صحبت های آقای مرتضوی استقبال می کنیم و بر این اساس روزنامه از فردا مانند گذشته منتشر خواهد شد.»
XS
SM
MD
LG