لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۰

بازداشت و «بی خبری» از وضعیت یکی از مادران صلح در تهران


مهین فهیمی و امید منتظری، همسر و فرزند حميد منتظری که در جريان کشتار زندانيان سياسی در سال ۶۷ اعدام شد.
مهین فهیمی و امید منتظری، همسر و فرزند حميد منتظری که در جريان کشتار زندانيان سياسی در سال ۶۷ اعدام شد.

گزارش ها از تهران حاکی از بازداشت مهين فهميی، از مادران صلح، و فرزند او به نام اميد منتظری است. خانم فهيمی و آقای منتظری، همسر و فرزند حميد منتظری هستند که در جريان کشتار زندانيان سياسی در سال ۶۷ اعدام شد.

شکوفه منتظری، فرزند مهين فهيمی، در آلمان، درباره بازداشت مادر و برادر خود به « راديو فردا» می گويد: «در ساعات پايانی يکشنبه شب، نيروهای امنيتی به خانه ما ريختند. چند نفر از بستگان ما هم در منزل بودند. مامورها، مامان را همراه را با چهار نفر ديگر با خود بردند. اميد، برادرم خانه نبود و نزديک دوشنبه صبح که خانه آمده بود، مامورها با او تماس گرفته و از او خواسته بودند که برود و خودش را معرفی کند.
اميد هم قرص های خود و مامان را بر می دارد و خودش را معرفی می کند. از آن پس، ما هيچ خبری از اميد و مامان نداريم.»

رادیو فردا: آيا از دليل بازداشت مادر و برادرتان اطلاع داريد؟

شکوفه منتظری: آنها چيز خاصی نگفته و اتهام مشخصی نزده اند. يا حداقل هنوز مامان و اميد اتهام مشخصی ندارند و به خاطر همين من هم نمی توانم چيز مشخصی بگويم.

آيا آنها در گذشته احضار شده يا تهديد تلفنی شده بودند؟

به هرصورت، شايد به خاطر گذشته مادرم و اعدام پدرم در تابستان ۶۷ همين اتفاق بارها افتاده بود. احضاريه يا چيزهای مانند آن، ولی اين طور که به خانه بريزند و کامپيوترها و کيس های کامپيوترها را ببرند، تاکنون به اين شکل پيش نيامده بود. يک بار هم احضار تلفنی بود که مامان آنجا رفت و برگشت.

آيا نزديکان و اطرافيان، يا وکيل مادر و برادرتان، اقدامی برای اطلاع از وضعيت آنها انجام داده اند؟

آنجا (در ايران) همه در هر صورت در تکاپو هستند که بتوانند خبری بگيرند و مطمئن شوند کجا هستند. ولی تاکنون اين تلاش ها موفقيت آميز نبوده است.

من هم که متاسفانه آلمان هستم و نمی توانم کار خاصی انجام دهم، ولی بقيه دوستان و بستگانی که آنجا هستند، همه پيگيرانه به دنبال اطلاع يافتن از وضعيت مامان و برادرم هستند.

آيا اين احتمال را می دهيد که مادر به دليل فعاليت در گروه مادران صلح بازداشت شده باشد؟

گروه مادران صلح، گروهی است که همان طور که از اسمش بر می آيد، فعاليت مسالمت آميز دارد. من واقعا نمی دانم و نمی خواهم به خودم اجازه بدهم که الان در اين موقعيت قضاوتی در اين مورد بکنم. من فقط يک موضوع را می دانم و آن اينکه مامان و اميد مثل هفتاد ميليون ايرانی دلشان برای سرنوشت خود و آدم های ديگر می تپد.

اگر اين جرم است و اگر به خاطر اين، آنها را گرفته اند، فکر می کنم بايد دور تمام ايران را حصار بکشند و يک زندان بزرگ درست کنند.

XS
SM
MD
LG