لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۱

‌آیت‌الله صانعی و مهدی کروبی در محاصره هواداران حکومت


در پی حضور مهدی کروبی در منزل آیت الله صانعی، از مراجع شیعه در قم، شماری از هواداران حکومت بیت این مرجع تقلید را محاصره کرده و مانع از خروج مهدی کروبی از این محل شدند.


یکی از نزدیکان مهدی کروبی در گفت‌وگو با رادیو فردا ضمن اعلام این خبر تاکید کرد که حضور این جمعیت در اطراف منزل آیت الله صانعی سازمان‌دهی شده است و این افراد به تدریج با تماس‌هایی که با موبایل و بی‌سیم با یکدیگر می‌گرفتند به تدریج در محل حاضر شدند.

به گفته این منبع آگاه، هواداران دولت با سر دادن شعارهایی علیه مهدی کروبی به خودروی این رهبر اصلاح‌طلب با چوب و زنجیر حمله‌ور شده و به آن خسارات رسانده‌اند.

در همین حال گزارش شده است که تلفن‌های بیت آیت‌الله صانعی نیز مختل شده و تماس گرفتن با افراد داخل خانه به دشواری انجام می‌شود.

یکی از نزدیکان مهدی کروبی همچنین به رادیو فردا گفته است که محاصره بیت آیت‌الله صانعی، حمله به خودروی وی و تجمع این افراد در حالی صورت گرفته که نیروهای انتظامی شهر قم تنها نظاره‌گر ماجرا هستند و برای متفرق کردن این افراد یا جلوگیری از تخریب خودروی مهدی کروبی اقدام خاصی انجام نداده‌اند.

به گفته حاضران در محل، بیت‌ آیت‌الله صانعی همچنان در محاصره این افراد است.

مهدی کروبی برای شرکت در مراسم ختمی به این شهر سفر کرده بود و پس از آن برای دیدار با آیت الله صانعی به منزل وی رفته بود.


پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ بیوت و دفاتر شماری از مراجع و روحانیون بلندپایه حامی اصلاح‌طلبان، مورد تهاجم قرار گرفت که حمله بیت آیت‌الله خمینی هنگام سخنرانی محمد خاتمی در شب عاشورا، هجوم به بیت آیت‌الله منتظری پس از درگذشت وی، حمله به دفتر آیت‌الله صانعی، حمله به دفتر محمدعلی صدوقی امام جمعه منصوب آیت‌الله خمینی در یزد و حمله به مسجد آیت‌الله دستغیب عضو منتقد مجلس خبرگان رهبری، از جمله این اقدامات است؛ سیدحسن خمینی نیز در چهاردهم خرداد امسال، پس از اخلال هواداران حکومت در حضور آیت‌الله خامنه‌ای از ادامه سخنرانی خود بازماند.

این برای نخستین بار نیست که به بیت آیت‌الله صانعی حمله می‌شود؛ پس از درگذشت آیت‌الله منتظری در سال گذشته، بیت این مرجع منتقد حکومت، هدف حمله عده‌ای قرار گرفت به طوری که به دفتر وی آسیب وارد شد.

انتقادهای آیت‌الله صانعی، به حدی بود که جامعه مدرسین حوزه علیه قم، از تشکل‌های نزدیک به حاکمیت به ریاست شیخ محمدی یزدی، اعلام کرد که او مرجع تقلید نیست.

مهدی کروبی و اعضای خانواده‌اش نیز پس از انتخابات، بارها هدف حمله نیروهای طرفدار حکومت قرار گرفته است.

حمله به دفتر آیت‌الله منتظری

در همین حال سعید منتظری، فرزند آیت‌الله منتظری، در گفت‌وگو با سایت جرس اعلام کرد که از ساعت دو بعد از ظهر روز یکشنبه بیت و دفتر آیت‌الله منتظری مورد همچوم «لباس شخصی‌‌ها» قرار گرفته و شیشه‌های پنجره دفتر و خانه فرزندش شکسته شده است.

برپایه گزارش جرس، سعید منتظری همچنین گفته است که روز ۲۲ خرداد آیت‌الله خامنه‌ای به قم سفر داشته است و همزمان با این سفر، تخته‌نشان آرامگاه آیت الله منتظری، در حرم معصومه، برداشته شده است.
XS
SM
MD
LG