لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۰

محروميت چهارماهه ژيلا بنی يعقوب و بهمن امويی از ملاقات با يکديگر


بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار زندانی، حدود چهار ماه است که از ملاقات با همسر خود ژیلا بنی یعقوب، دیگر روزنامه نگار زندانی که در بند زنان زندان اوین به سر می‌برد، محروم شده است.

به گزارش وبسایت کلمه که روز سه شنبه ۱۴ آذرماه منتشر شده، بهمن احمدی امویی نزدیک به ۳۲ ماه است که از مرخصی برخوردار نشده و در حالی که در زندان رجایی شهر به سر می‌برد تنها یک بار و آن هم در فروردین ماه سال ۸۹ موفق به استفاده از مرخصی شده است.

این گزارش می‌گوید زندانیانی که به صورت خانوادگی در زندان نگهداری می‌شوند، ماهی یک بار می‌توانند با یکدیگر ملاقات کنند اما برای بهمن احمدی امویی و ژیلا بنی یعقوب، این ملاقات‌ها اجرا نمی‌شود.

بهمن احمدی امویی و همسرش ژیلا بنی یعقوب ۳۰ خرداد ماه سال ۸۸ و پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران ایران بازداشت شدند.

بهمن احمدی امویی، به پنج سال و چهار ماه حبس محکوم شده و ژیلا بنی یعقوب پس از برگزاری دادگاه به یک سال زندان و ۳۰ سال محرومیت از حرفه روزنامه نگاری محکوم شده است.

ژیلا بنی یعقوب ۱۲ شهریور سال جاری برای گذراندن حکم یک سال حبس خود از سوی دایره اجرای احکام به زندان اوین فراخوانده شد.

به گزارش وبسایت کلمه، زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر پنجشنبه‌ها و یک هفته در میان می‌توانند خانواده‌های خود را ببینند.

این در حالی است که بهمن احمدی امویی از زمانی که همسرش به زندان اوین رفته ملاقات کننده‌ای نداشته، چرا که خانواده او در شهرستان زندگی می‌کنند و مادر ۸۰ ساله‌اش به دلیل بیماری قادر نیست برای دیدار او به زندان رجایی شهر کرج مراجعه کند.
XS
SM
MD
LG