لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۹

وزیر اطلاعات: به ۶۰۰ خبرنگار ایرانی در داخل و خارج ضربه زده‌ایم


حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران.
حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران.
حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، روز دوشنبه ۱۴ اسفند گفت که عوامل این وزارتخانه به ۶۰۰ خبرنگار ایرانی «ضربه» زده‌اند که ۱۵۰ نفر از آنان در داخل کشور و بقیه در خارج از کشور سکونت دارند.

به گزارش ایرنا، حیدر مصلحی این خبرنگاران را «دست‌نشانده استکبار» نامید و افزود که «برخی عوامل رسانه‌های داخلی مرتبط با شبکه‌های ضدانقلاب بودند».

وی که در «همایش ائمه جمعه و جماعات استان اصفهان» سخن می‌گفت اظهار داشت: «مجموعه‌ای متشکل از ۶۰۰ خبرنگار که ۱۵۰ نفر آنان در داخل کشور و مابقی در خارج کشور فعالیت رسانه‌ای خود را هماهنگ می‌کردند، مورد ضربه سربازان گمنام امام زمان قرار گرفتند.»

حیدر مصلحی روش «ضربه زدن» به خبرنگاران داخلی را «بازداشت و احضار» توصیف کرد اما در مورد نحوه «ضربه زدن» به خبرنگاران ایرانی مقیم خارج از کشور توضیحی نداد.

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در ادامه گفت که مخالفان جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر شبکه‌های مختلف تلویزیونی راه‌اندازی کرده‌اند و در این شبکه‌ها «در قالب برنامه‌های تحلیلی و گفت‌وگو» به دنبال آن هستند «تا خشم و عصبانیت مسلمانان از استکبار را بی‌اثر کنند.»

به گفته او «هدف اصلی فتنه‌گران در انتخابات آتی انتقام‌گیری و ضربه زدن به اصل نظام و انقلاب» است و هدف وزارت اطلاعات «جلوگیری از بوجود آمدن فتنه، قبل از انتخابات است.»

مسئولان جمهوری اسلامی، منتقدان به نتایج انتخابات دهم ریاست‌جمهوری را «فتنه‌گر» می‌نامند.

در هفته‌های اخیر موج جدیدی از بازداشت روزنامه‌نگاران در ایران به راه افتاده که در یکی از آخرین موج‌های دستگیری، ۱۴ تن از روزنامه‌نگاران که در رسانه‌هایی چون خبرگزاری ایلنا، روزنامه‌های آرمان، اعتماد، بهار، شرق و هفته‌نامه آسمان کار می‌کردند، بازداشت شدند.

از روزنامه‌نگارانی که در هفته‌های اخیر بازداشت شده‌اند، ۵ نفر همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه یکم اسفند با انتشار اطلاعیه‌ای مطالبی در مورد «کشف یک شبکه رسانه‌ای» توسط این وزارتخانه نوشت که به گفته این اطلاعیه، در شبکه خبری بی‌بی‌سی مستقر شده و شبکه‌های مختلف رادیویی چون صدای آلمان، صدای آمریکا، رادیو فردا، و سایت‌های اصلاح‌طلبان ایران چون جرس و کلمه همگی «مرتبط یا وابسته» به آن هستند.

این اطلاعیه، بدون ارائه مدرک، اتهامات گسترده‌ای به روزنامه‌نگاران ایرانی در داخل و خارج از کشور و شماری از رسانه‌های ایرانی و خارجی وارد کرده است.

وزارت اطلاعات ایران در بخشی از اطلاعیه خود تهدید کرد که: «ضمن استمرار تحقیقات در روزهای آینده، ممکن است تعدادی دیگر از مرتبطین شبکه احضار یا بازداشت و عده‌ای از بازداشت‌شدگان قبلی، مرخص شوند.»
XS
SM
MD
LG