لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۶

ایران از افتتاح خط تولید موشک با سوخت جامد خبر داد


حسین دهقان٬ وزیر دفاع می‌گوید موشک «صیاد ۲» می‌تواند انواع بالگردها و هواپیماهای بدون سرنشین را در محدوده عملیاتی خود منهدم کند.
حسین دهقان٬ وزیر دفاع می‌گوید موشک «صیاد ۲» می‌تواند انواع بالگردها و هواپیماهای بدون سرنشین را در محدوده عملیاتی خود منهدم کند.
ایران از افتتاح خط تولید موشک پدافند هوایی جدیدی با نام «صیاد ۲» خبر داده است که به گفته وزارت دفاع جمهوری اسلامی٬ موشکی با سوخت جامد و با برد متوسط و ارتفاع بلند است.

به گزارش واحد مرکزی خبر٬ حسین دهقان٬ وزیر دفاع ایران روز شنبه٬ ۱۸ آبان‌ماه در توضیح ویژگی‌های این موشک که به گفته وی بر اساس «فناور‌‌ی‌های روز دنیا» طراحی شده٬ گفت: «این موشک دارای موتور با سوخت جامد با سامانه هدایت ترکیبی و قابلیت عملیاتی بالا است.»

آقای دهقان افزود: «این موشک قادر است انواع بالگردها٬ هواپیماهای بدون سرنشین و اهداف با سطح مقطع راداری کوچک و دارای سرعت و مانور بالا را در محدوده عملیاتی خود منهدم کند.»

خبرگزاری تسنیم٬ نزدیک به سپاه پاسداران نیز به نقل از آقای دهقان آورده است که «صیاد ۲» دارای «قابلیت بالای ضدجنگ الکترونیک و ردیابی خودکار و مستقل» است.

در حالی که در سال‌های اخیر اسرائیل مدام از گزینه حمله نظامی علیه تاسیسات اتمی ایران سخن به میان آورده و آمریکا نیز بارها تاکید کرده که گزینه نظامی علیه ایران روز میز باقی است٬ ایران در تلاش بوده است تا سطح توانایی نظامی خود را بالا ببرد و هر بار در جریان مانورهای نظامی٬ تولیدات جدید نظامی خود را به نمایش بگذارد.

آقای دهقان در این خصوص روز جمعه گفت: «صنایع هوافضای وزارت دفاع بحمدالله به سطحی از فناوری و قابلیت رسیده که قادر است به صورت کاملا بومی نیازمندی‌های موشکی نیروهای مسلح را طراحی و تولید کند.»

وی در ادامه توضیح داد که طراحی و ساخت موشک‌های «سجیل٬ شهاب یک٬ دو و سه٬ قیام٬ فاتح٬ ظفر٬ قادر٬ نصر و دهلاویه» بخشی از «توانمندی موثر و بازدارنده» ایران است.

جمهوری اسلامی در چندوقت اخیر بارها اظهار کرده است که توان نظامی‌اش در بالاترین حد ممکن است.


دهقان: به زودی سامانه‌ای برای مقابله با تهدیدهای غافلگیرانه تولید می‌کنیم

وزیر دفاع ایران ۱۸ آبان ماه همچنین خاطرنشان کرد که سامانه «تلاش» به منظور پوشش نقاط حساس و مقابله با تهدید‌های هوایی غافلگیرانه٬ در آینده نزدیک در چرخه تولید قرار می‌گیرد.

آقای دهقان در خصوص ویژگی‌های پدافند هوایی تلاش گفت: «این سامانه٬ یک سامانه پدافند هوایی برد متوسط و ارتفاع بلند است که برای مقابله با اهداف پرونده از جمله هواپیمای جنگنده و بمب‌افکن به کار گرفته می‌شود و قادر است انواع بالگردها و هواپیمای بدون سرنشین را نیز منهدم کند.»

وی افزود: «سامانه تلاش به منظور آشکارسازی و ردگیری هدف موشک صیاد ۲ به منظور پوشش نقاط حیاتی و حساس کشور در مقابله با تهدیدات هوایی غافلگیرانه هواپیمای مدرن جنگی طراحی و ساخته شد که بحمدالله با تست‌های موفقی که انجام داده است٬ در آینده نزدیک در چرخه تولید قرار خواهد گرفت.»
XS
SM
MD
LG