لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۵

زخمی شدن سه مأمور ناجا در حمله به پاسگاهی در سیستان و بلوچستان


رسانه‌های ایران از حمله افراد مسلح به یک خودروی گشت‌زنی پاسگاه «رئیس‌آباد کیشکور» در منطقه سرباز در جنوب استان سیستان و بلوچستان و مجروح شدن ۳ مامور نیروی انتظامی خبر داده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان نیز ضمن تائید این خبر گفت که در عملیات تعقیب و گریز چند نفر از افراد به گفته او «اشرار» کشته و مجروح شده‌اند.

در همین حال روز چهارشنبه خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، از صدور بیانیه «سران طوایف» استان سیستان و بلوچستان در حمایت از نیروی انتظامی و «محکوم کردن اقدامات کور تروریست‌ها و گروه‌های تندرو» خبر داد.

از سوی دیگر فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه در اظهاراتی دیگر از دستگیری حمله‌کنندگان به این ۳ مامور نیروی انتظامی خبر داده‌ است.

حسین رحیمی روز سه‌شنبه، ۲۲ مهر، در مصاحبه با خبرگزاری مهر گفت: «سه شرور مسلح که با ایجاد کمین در مسیر راه نیروهای انتظامی بر روی ماموران پلیس آتش گشودند، موجب زخمی شدن تعداد سه مامور در این درگیری شدند.»

وی اضافه کرد: «با وقوع این حادثه در کمترین زمان ممکن ماموران نیروی انتظامی برای مقابله با اشرار مسلح در منطقه حضور یافته و موفق شدند با عملیات تعقیب و گریز هر سه شروری را که در این اقدام تروریستی دست داشتند، دستگیر کنند.»

آقای رحیمی در عین حال گفت: «سه شرور مسلحی که در عملیات تعقیب و گریز نیروهای انتظامی جراحت برداشتند، به بیمارستان منتقل شدند.»

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم در اظهاراتی متفاوت از کشته و مجروح شدن تعدادی از افراد به گفته او «اشرار» خبر داده‌ است.

وی همچنین گفت که در عملیات تعقیب و گریز، یک خودرو و ۲ قبضه سلاح از افراد به گفته او «اشرار» به دست آمده‌ است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ماموران پاسگاه رئیس‌آباد کیشکور در حال گشت‌زنی روزانه خود در مسیر حاجی‌آباد به رئیس‌آباد بوده‌اند که در میانه راه «۲ موتورسوار» به آن‌ها شلیک می‌کنند.

بر اساس این گزارش، در این درگیری، ۳ نفر مأمور نیروی انتظامی مجروح و به مراکز درمانی انتقال داده شده‌اند.

در هفته گذشته نیز چندین مورد حمله مسلحانه به ماموران انتظامی و مسئولان محلی در استان سیستان و بلوچستان رخ داده بود.

از جمله روز شنبه، ۱۹ مهر، یک تله انفجاری در مسیر تردد دو دستگاه خودروی پلیس راه در جنوب سیستان و بلوچستان منفجر شد که تلفات جانی در پی نداشت.

در همین روز بهرام باشنده، مدیر امور اجتماعی فرمانداری شهرستان ایرانشهر، هدف سوءقصد دو فرد مسلح قرار گرفته و به دلیل شدت جراحات در بیمارستان درگذشت.

حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان، عصر چهارشنبه، ۱۶ مهر، اعلام کرده بود که سه مامور این نیرو در حین گشت‌زنی در منطقه سراوان توسط افرادی که آنها را «اشرار» خواند کشته شده‌اند.

به گفته آقای رحیمی، یک درجه‌دار نیروی انتظامی نیز روز پنج‌شنبه، ۱۷ مهرماه، بر اثر اصابت «موشک و راکت» به پایگاه «آسپیچ» سراوان کشته شده‌است.

XS
SM
MD
LG