لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۹

«ترور یک معلم و یک بسیجی» در سیستان و بلوچستان


بر اساس گزارش نیروی انتظامی و آموزش و پرورش، عصر پنج‌شنبه، ۱۱ دی، یک معلم و یک عضو نیروی بسیج منطقه در «روستای نصیرآباد»، از روستاهای نزدیک به شهر راسک در استان سیستان و بلوچستان، به دست دو موتورسوار به قتل رسیدند.

به گفته علی مرادی، رئیس اداره‌ روابط ‌عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان، عصر روز پنج‌شنبه دو موتورسوار مسلح ناشناس در روستای نصیرآباد راسک یک معلم و یک بسیجی را «ترور» کرده و از محل متواری شده‌اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، از عیسی شهرکی اصیل به عنوان معلم و از ادهم صبوری به عنوان بسیجی کشته شده در این حادثه نام برده است.

حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان، نیز به خبرگزاری فارس گفت که این دو موتورسوار ابتدا یک «فرد بسیجی اهل تسنن که از خرید نان به سمت منزلش بازمی‌گشت» را «ترور» کرده و «۲۰۰ متر جلوتر یک معلم شیعه را به رگبار بسته» و از محل متواری شده‌اند.

روستای نصیرآباد در ۳۵ کیلومتری شهر راسک در استان جنوبی سیستان و بلوچستان قرار دارد. شهر راسک مرکز شهرستان سرباز است.

بر اساس گزارش‌ها، عیسی شهرکی سومین معلمی است که پس از جواد نوروزی و رضا سرگزی از ابتدای سال جاری در استان سیستان و بلوچستان ترور شده است.

رضا سرگزی معلم روستای «کارچان و گورناک» از توابع شهرستان قصرقند روز ۲۹ مهرماه به هنگام بازگشت از مدرسه به دست دو موتورسوار کشته شد.

جواد نوروزی نیز در روز ۲۶ فروردین در شهرستان سرباز ترور شده بود.

ترور این دو نفر در روز پنج‌شنبه، کمتر از یک هفته پس از کشته شدن دو عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه یک بسیجی در مرز سراوان در استان سیستان و بلوچستان رخ داده است.

در ماه‌های گذشته نیز تعدادی از نیروهای نظامی و انتظامی ایران در منطقه سیستان و بلوچستان توسط گروه‌های مسلح کشته شده‌اند.

روز چهارشنبه، ۵ آذر، سه مأمور نیروی انتظامی شهرستان زَهَک در استان سیستان و بلوچستان در حین گشت‌زنی به قتل رسیدند.

یک روز پس از این حادثه، جمشید رخشانی‌نسب، فرماندار زهک، گفت که «هفت مظنون به دخالت در این حادثه» دستگیر شده‌اند.

روز شنبه، ۲۶ مهر، مقام‌های ایرانی از مرگ دو مرزبان در منطقه مرزی استان سیستان و بلوچستان خبر داده بودند و پاکستان نیز اعلام کرده بود که یک شبه‌نظامی دولتی این کشور با تیراندازی مأموران ایرانی کشته شده ‌است.

در همین حال وزارت خارجه ایران سفیر پاکستان در تهران را شنبه شب ۲۶ مهرماه احضار کرد.

مقامات جمهوری اسلامی می‌گویند، پاکستان که مرزی طولانی با سیستان و بلوچستان دارد، به «محل امن تروریست‌ها» تبدیل شده‌ است.

XS
SM
MD
LG