لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۰

مدیر یک مدرسه در سراوان به ضرب گلوله کشته شد


عليرضا نخعی، مديرکل آموزش و پرورش سيستان و بلوچستان گفته که ترور مدير يک مدرسه در شهرستان سراوان اين استان، انگيزه‌های تروريستی نداشته است. مدير مدرسه قلنبر سراوان، صبح يکشنبه پنجم بهمن، بر اثر تيراندازی «یک» فرد مسلح کشته شد.

آقای نخعی، ساعاتی پس از ترور مدير مدرسه قلنبر، با بيان اينکه «انگيزه و هويت ضارب مشخص شده و از سوی نيروهای انتظامی و امنيتی تحت تعقيب و پيگيری قرار دارد»، به خبرگزاری تسنيم گفته است: «متاسفانه هر از گاهی اقدامات کور و درگيری طايفه‌ای منجر به کشته شدن برخی از چهره‌های فرهنگی و ساير اقشار در منطقه می‌شود.»

نماینده سراوان در مجلس شورای اسلامی ضاربان مدیر مدرسه قلنبر را «اشرار مسلح ناشناس» معرفی کرده است.

خبرگزاری مهر گزارش داده است که از ابتدای سال ۱۳۹۳ تاکنون، چهار معلم به دليل حملات مسلحانه در مناطق جنوبی استان سيستان و بلوچستان کشته شده‌اند.

اين در حالی است که به گفته مديرکل آموزش و پرورش اين استان، حملات به فرهنگيان اين استان، دلايل تروريستی نداشته‌اند و «با توجه به فضای امنيتی که به ‌دليل مسائل حادث شده در منطقه به وجود آمده است، عده‌ای تلاش دارند همسو با بيگانگان و دشمنان قسم‌خورده نظام، مسائل بروز يافته ‌در استان را به مسائل امنيتی ارتباط دهند.»

عليرضا نخعی تاکيد کرده که «اطلاعات موثق» حاکی از آن است که ضارب «به ‌دلايل قومی و طايفه‌ای»، به مدير مدرسه قلنبر حمله کرده است.

مديرکل آموزش و پرورش سيستان و بلوچستان افزوده که «هويت ضارب مشخص شده است» و «از سوی نيروهای انتظامی و امنيتی تحت تعقيب و پيگيری قرار دارد.»

استان سيستان و بلوچستان، سال‌هاست که با حوادثی مانند بمب‌گذاری‌های انتحاری و غير انتحاری، ترور و گروگان‌گيری افراد عادی يا نيروهای سپاهی و پرسنل نيروی انتظامی مواجه است.

XS
SM
MD
LG