لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۸

خبرگزاری قوه قضاييه صدور حکم اعدام برای بنيان گذار عرفان حلقه را تکذيب کرد


محمدعلی طاهر موسس «عرفان حلقه» در سال ۱۳۹۰ بازداشت شد.
محمدعلی طاهر موسس «عرفان حلقه» در سال ۱۳۹۰ بازداشت شد.

يک «منبع آگاه» روز شنبه ۳۰ خرداد در گفت و گو با خبرگزاری ميزان،‌ متعلق به قوه قضاييه، صدور حکم اعدام برای محمد علی طاهری، بنيان‌گذار «عرفان حلقه»، را تکذيب کرده است.

اين منبع آگاه همچنين گفته است: حکم محمد علی طاهری تا به امروز صادر و ابلاغ هم نشده است.

محمود عليزاده طباطبايی، وکيل محمد علی طاهری روز شنبه از صدور حکم اعدام برای موکلش «به اتهام افساد فی‌الارض» از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران خبر داد، اما اضافه کرد که دادگاه اين حکم را «هنوز ابلاغ نکرده است.»

در همين زمينه، يک مقام آگاه قضايی نيز درباره صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری به خبرگزاری «تسنيم» گفته است: رسيدگی به اين پرونده هنوز نهايی نشده و قاضی پرونده وارد مرحله صدور حکم نشده است.

به گزارش تسنيم اين مقام قضايی در ادامه اظهار داشت: «ادعای وکيل اين متهم مبنی بر صدور حکم اعدام صحت ندارد و تکذيب می‌شود.»

محمدعلی طاهری که با راه‌اندازی موسسه‌ای به نام «عرفان حلقه» در سال ۱۳۸۰ به ارائه خدمات درباره «طب مکمل ايرانی، فرادرمانی و سايمنتولوژی» پرداخته بود، در سال ۱۳۹۰ بازداشت شد.

به گفته کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران، آقای طاهری يک بار ديگر نيز در سال ۱۳۸۹ بازداشت شده و پس از ۶۷ روز حبس در سلول انفرادی آزاد شده بود.

خبرگزاری فارس پيش از اين گزارش داده بود که پرونده آقای طاهری به اتهام «افساد فی‌الارض در دست بررسی است و سه تن از مراجع تقليد طی استفتائاتی که از سوی دستگاه قضا صورت گرفته، حکم ارتداد طاهری را صادر کرده‌اند».

در همين حال، به گفته خبرگزاری تسنيم، دادگاه تحقيقات انجام شده درباره اتهام «افساد فی‌الارض» را ناقص اعلام کرده و پرونده برای تکميل تحقيقات به دادسرا ارسال شده بود که در نهايت پس از رفع نواقص، دادگاه آقای طاهری درباره اين اتهام اوايل ارديبهشت‌ماه گذشته برگزار شد.

بر اساس اين گزارش، آقای طاهری همچنين به اتهام‌های ديگری چون «توهين به مقدسات، مداخله غيرقانونی در امور پزشکی و درمان بيماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غيرمجاز از عناوين علمی (دکتر و مهندس) و ضالّه بودن کتب و آثار» به پنج سال حبس، پرداخت ۹۰۰ ميليون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

XS
SM
MD
LG