لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۰

کشف اجساد دهها پناهجو در کامیونی در اتریش


 اجساد پناهجویان در یک کامیون که در یکی از بزرگراه‌های اتریش، در نزدیکی شهر پاندورف، پارک شده بود، ‌ پیدا شده است.
اجساد پناهجویان در یک کامیون که در یکی از بزرگراه‌های اتریش، در نزدیکی شهر پاندورف، پارک شده بود، ‌ پیدا شده است.

به گفته پلیس اتریش، در روز پنجشنبه پنجم شهریور ماه، اجساد بین ۲۰ تا ۵۰ پناهجو در یک کامیون که در یکی از بزرگراه‌های اتریش، در نزدیکی شهر پاندورف، پارک شده بود، ‌پیدا شده است.

به نوشته گاردین، این پناهجویان به نظر می‌رسد دچار خفگی شده باشند. پلیس اتریش می‌گوید دست‌کم ۲۰ پناهجو جان باخته‌اند ولی این تعداد می‌تواند ۴۰ یا ۵۰ نفر باشد چرا که اجساد در حال متلاشی شدن هستند و نمی‌توان تعداد دقیق آنها را در حال حاضر برآورد کرد.

روز سه‌شنبه پلیس اتریش سه راننده را که مظنون به قاچاق انسان از مناطق جنگی از جمله سوریه به اتحادیه اروپا بودند، بازداشت کرده بود.

محل پارک این کامیون، بزرگراهی اعلام شده که در نزدیکی مجارستان است. سخنگوی دفتر نخست وزیر مجارستان گفته است این کامیون پلاک مجارستان دارد و آنها در حال تحقیق در این زمینه هستند.

همچنین در این هفته امدادگران اروپایی، ۵۵ جسد را در انبار یک کشتی حامل پناهجویان، در دریای مدیترانه یافتند. اروپا با «مهمترین» بحران ناشی از پناه آوردن مهاجران به غرب، از زمان پایان جنگ دوم جهانی، روبرو بوده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و رهبران کشورهای بالکان، روز پنج‌شنبه، در وین گردهم آمدند تا در مورد این بحران گفتگو کنند. مجارستان برای جلوگیری از ورود مهاجران به ساختن دیوار و حصار و همچنین استفاده بیشتر از نیروهای پلیس یا هلیکوپتر روی آورده است.

در همین رابطه معاون وزیر خارجه جمهوری چک حتی از کشورهای عضو پیمان «شنگن» که رفت‌وآمد در مرزهای آن بدون کنترل انجام می‌شود، خواسته تا مرزهای خود را با استفاده از «نیروهای نظامی ناتو» مسدود کنند.

از سوی دیگر اما دولت آلمان که انتظار می‌رود در سال جاری محل حضور شمار بی‌سابقه ۸۰۰ هزار پناهجو باشد، اعلام کرده است که رویه درخواست‌ها را برای مهاجران و پناهجویان سوری تسهیل خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG