لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۸

حمله هوایی به غزه در پی تشدید خشونت‌ها میان اسرائیل و فلسطینی‌ها


به گزارش خبرگزاری رویترز در مجموع طی ۱۲ روز گذشته، با اوج گرفتن دور تازه از تنش‌ها، ۲۲ فلسطینی و ۴ اسرائیلی کشته شده‌اند
به گزارش خبرگزاری رویترز در مجموع طی ۱۲ روز گذشته، با اوج گرفتن دور تازه از تنش‌ها، ۲۲ فلسطینی و ۴ اسرائیلی کشته شده‌اند

ارتش اسرائیل به منطقه‌ای در غزه که تل‌آویو می‌گوید از آن موشک پرتاب شده بود، حمله هوایی کرده است. دور تازه خشونت‌ها میان اسرائیل و فلسطینی‌ها ادامه دارد و شمار کشته‌شدگان نیز رو به افزایش است.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای در ‍۱۹ مهر ماه اعلام کرده است که در پی حمله موشکی از غره به جنوب آن کشور، به «دو مرکز تولید سلاح، متعلق به حماس» حمله هوایی کرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که این حمله باعث خراب شدن خانه‌ای در نزدیکی محل شده و یک زن و یک دختر خردسال فلسطینی در نتیجه آن کشته شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه نیز می‌گوید که در خشونت‌های دو روز گذشته میان اسرائیل و فلسطینیان، ۹ فلسطینی کشته شده‌اند. همزمان دو حمله تازه با چاقو در بیت‌المقدس و خشونت‌ها و تنش‌های بیشتری نیز در کرانه باختری گزارش شده است.

روز شنبه راکتی از غزه به جنوب اسرائیل پرتاب شد که آسیب و تلفاتی برجای نگذاشته است. پس از آن بود که ارتش اسرائیل دست به حمله هوایی به غزه زد.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص از قول سازمان هلال احمر فلسطینی می‌گوید، روز شنبه ۵۶۸ فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس زخمی شدند.

خبرگزاری رویترز می‌گوید در مجموع طی ۱۲ روز گذشته، با اوج گرفتن دور تازه از تنش‌ها، ۲۲ فلسطینی و ۴ اسرائیلی کشته شده‌اند.

درگیری‌های تازه در پی نگرانی فلسطینی‌ها از اقدام احتمالی اسرائیل برای انجام تغییراتی در قوانین حضور در مسجد‌الاقصی صورت گرفته است. این محل، هم برای مسلمانان و هم برای یهودیان، مکانی مقدس به شمار می‌رود.

کشته شدن یک زوج اسرائیلی، چاقوکشی‌ها و خشونت‌ها در بیت‌المقدس از عوامل دیگری‌ست که در روزهای گذشته به تنش‌ها دامن زده است.

رخدادهای تازه این نگرانی را به وجود آورده است که سرزمین‌های فلسطینی و اسرائیل صحنه انتفاضه‌ای تازه شوند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خوگردان فلسطینی، و بینامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، هر دو در روز شنبه با جان کری، وزیر خارجه آمریکا، تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید هر دو طرف گناه را به گردن دیگری انداخته است.

وزیر خارجه آمریکا از رخدادهای اخیر «عمیقا ابراز نگرانی» کرده است. آقای کری در بیانیه‌ای بر اهمیت خودداری از بیان و عمل به آنچه ممکن است به افزایش تنش‌ها بیانجامد، تاکید کرده است.

XS
SM
MD
LG