لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۹

دو ایرانی‌-‌کانادایی به پارلمان کانادا راه یافتند


علی احساسی (تصویر سمت راست) و مجید جوهری
علی احساسی (تصویر سمت راست) و مجید جوهری

با پیروزی حزب لیبرال در انتخابات پارلمانی کانادا، دو شهروند ایرانی – کانادایی این کشور به پارلمان راه یافتند.

علی احساسی و مجید جوهری، این دو عضو پارلمان جدید کانادا و هر دو از حزب لیبرال هستند که از حوزه‌های ویلودیل و ریچموند هیل اونتاریو انتخاب شده‌اند.

حزب لیبرال کانادا به رهبری جاستین ترودو در انتخابات پارلمانی روز دوشنبه کانادا به پیروزی رسید تا قدرت از دست محافظه‌کاران و استیون هارپر، نخست وزیر محافظه‌کار این کشور خارج شود.

در این میان راهیابی دو شهروند ایرانی – کانادایی به پارلمان کانادا که برای اولین بار رخ می‌دهد با واکنش شادمانه جمعی از ایرانیان و به‌ویژه ایرانیان مقیم کانادا همراه بوده که آن را در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر بازتاب داده‌اند.

​علی احساسی که وکیل و حقوقدان است از دهه ۱۹۹۰ به حزب لیبرال کانادا پیوسته است. وی از منتقدان جدی دولت هارپر است و از جمله در مصاحبه‌ای که با نشریه شهروند انجام داده به سیاست‌های آقای هارپر در زمینه خدمات اجتماعی اعتراض کرده و گفته که این دولت همه «خدمات اجتماعی برنامه‌هایی که کانادا را در عرصه جهانی یگانه می‌کند، خنثی کرده است».

مجید جوهری نیز مشاور اقتصادی است که حدود ۳۵ سال قبل به کانادا مهاجرت کرده. وی پس از راهیابی به پارلمان کانادا در توییتر نوشت: «ریچموند هیل، متشکرم از شما که به تغییر واقعی برای میهن اعتقاد داری. مشتاقانه منتظر خدمت به شما هستم.»

XS
SM
MD
LG