لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۳

«دست‌کم ۲۶ غیرنظامی» در حمله هوایی در سوریه کشته شدند


یک اف ۱۶ آمریکا در تصویر؛ یک سخنگوی ائتلاف گفته در مورد گزارش‌های منتشر شده تحقیقاتی انجام می‌شود
یک اف ۱۶ آمریکا در تصویر؛ یک سخنگوی ائتلاف گفته در مورد گزارش‌های منتشر شده تحقیقاتی انجام می‌شود

ناظران رخدادهای سوریه می‌گویند، در حملاتی هوایی که ظاهرا عامل آنها ائتلاف به رهبری ایالات متحده بوده، دست‌کم ۲۶ غیرنظامی کشته شده‌اند. یک سخنگوی ائتلاف گفته پس از دریافت جزئیات حمله مذکور، در این مورد تحقیقاتی انجام خواهد شد.

گزارش‌ها در مورد حمله هوایی ائتلاف در سوریه با قربانیان غیرنظامی، ساعاتی پس از آن منتشر می‌شود که دولت سوریه، ائتلاف را به حمله هوایی به یک پایگاه نظامی خود متهم کرده است. هرچند مقام‌های آمریکایی گفته‌اند چنین حمله‌ای انجام نشده است.

ائتلاف به رهبری آمریکا بیش از یک سال است که در حال انجام حملات هوایی علیه گروه موسوم به «حکومت اسلامی» (داعش) در سوریه و نیز در عراق است.

با این همه سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه ۱۶ آذر ماه گفته است بمباران روستای «الخان» در شمال شرقی آن کشور، این بار تنها قربانی غیرنطامی برجای گذاشته است.

گروه موسوم به «حکومت اسلامی» حواشی الخان را تحت کنترل خود دارد.

به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه در میان کشته‌شدگان دست‌کم هفت تن کودک و چهار نفر زن هستند.

این سازمان که مقر اصلی آن در لندن است، احتمال داده تعداد قربانیان افزایش پیدا کند، چراکه هنوز از سرنوشت برخی از ساکنان خبری در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه یکی از سخنگویان ائتلاف به رهبری آمریکا، گفته هنوز جزئیاتی از حمله مذکور در اختیار ندارد، اما گزارش‌های منتشر شده در مورد کشته شدن غیرنظامیان مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

ماه پیش آمریکا اعلام کرد «احتمالا» چهار غیرنظامی در جریان حمله‌ای هوایی علیه داعش در عراق جان خود را از دست داده‌اند. در نوامبر سال گذشته میلادی نیز اعلام شد «تصادفا» دو کودک طی یک حمله هوایی ائتلاف در سوریه کشته شده‌اند.

در دی ماه سال گذشته وزارت دفاع ایالات متحده گفته بود ارتش آن کشور در حال تحقیق در مورد برخی حملات هوایی ائتلاف در سوریه و عراق است، که ممکن است تلفات غیرنظامی برجای گذاشته باشد.

XS
SM
MD
LG