لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۵

اوباما: شدیدتر از هر زمان دیگر داعش را هدف قرار داده‌ایم


باراک اوباما می‌گوید که «رهبران گروه حکومت اسلامی نمی‌توانند مخفی شوند».
باراک اوباما می‌گوید که «رهبران گروه حکومت اسلامی نمی‌توانند مخفی شوند».

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که ارتش ایالات متحده و متحدانش شدیدتر از هر زمان دیگر گروه حکومت اسلامی (داعش) را هدف قرار داده‌اند، ولی سرعت بخشیدن به عملیات علیه این گروه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری‌های آسوشیتدپرس و رویترز، باراک اوباما این اظهارات را روز دوشنبه ۲۳ آذر در جریان یک نشست بی‌سابقه شورای امنیت ملی در پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، بیان کرد.

برگزاری چنین نشست‌هایی در خارج از کاخ سفید بخشی از تلاش روابط عمومی برای کاستن از نگرانی‌های آمریکاییان درباره خطر تهدیدات داخلی در جریان تعطیلات پیش رو است.

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که اشتون کارتر، وزیر دفاع، را به خاورمیانه خواهد فرستاد تا از کمک‌های بیشتر نظامی از سوی متحدان ایالات متحده در نبرد با داعش اطمینان حاصل شود.

وی تصریح کرد: «این نبردی دشوار است و از نظر ما ضروری است که سرعت عملیات بیشتر شود».

آقای اوباما گفت: «رهبران گروه حکومت اسلامی نمی‌توانند مخفی شوند و پیام بعدی به آنها ساده است: شما نفر بعدی هستید».

وی افزود: «ما شدیدتر از هر زمان دیگری در حال هدف قرار دادن این گروه هستیم».

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که این گروه در حال از دست دادن سرزمین‌های خود است.

وی افزود: استراتژی آمریکا مبنی بر شکار رهبران این گروه، آموزش نیروها، مسدود کردن دسترسی گروه حکومت اسلامی به منابع مالی و همچنین تبلیغات آنها در حال پیشرفت است.

اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در حالی بیان می‌شود که وی هدف انتقادات تند مخالفان جمهوریخواه خود بویژه پس از حملات روز ۱۳ نوامبر در پاریس قرار دارد که معتقدند وی اقدام کافی برای مقابله با داعش انجام نمی‌دهد.

آمریکا و متحدانش پس از چندین بار شکست، اخیراً گفته‌اند که بخش‌هایی از سرزمین‌های تحت کنترل این گروه در عراق و سوریه را بازپس گرفته و برخی از رهبران آن را کشته‌اند.

ارتش ایالات متحده گفته است که حملات هوایی ارتش این کشور در روزهای اخیر افراد رده بالای گروه حکومت اسلامی را در شهر رمادی در عراق هدف گرفته است. کشته شدن مسوول دارایی این گروه از جمله اخباری بود که در روزهای اخیر منتشر شده است.

با این حال، پیشرفت برای بازپس‌گیری این شهر که در ماه می به تصرف داعش در آمد، کند است و این باعث شده که درخواست‌ها در داخل آمریکا و خارج از آن برای اقدام شدیدتر واشینگتن بالا بگیرد.

باراک اوباما فرمانی مبنی بر اعزام گروه کوچکی از نیروهای ویژه آمریکا به عراق و سوریه را صادر کرده ولی گفته است که قرار نیست ارتش ایالات متحده به صورت گسترده وارد نبرد زمینی در این دو کشور شود.

XS
SM
MD
LG