لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۵

رییس بانک مرکزی ایران: در ماجرای حقوق‌های نجومی مبالغه شده است


ولی‌الله سیف، رییس کل بانک مرکزی ایران، می‌گوید که ماجرای مشهور به حقوق‌های نجومی، تحت تاثیر «شرایط سیاسی» بوده و در آن تا «حد زیادی مبالغه» شده است.

به گزارش روز چهارشنبه دوم تیر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آقای سیف گفته است: «رقم‌هایی که منعکس می‌شود، واقعا میزان حقوق یک ماه نیست بلکه تجمعی از پرداخت‌های چند ماه بوده که در یک ماه پرداخت شده است».

موضوع حقوق‌های چند ده میلیونی تعدادی از مدیران دولتی از جمله در بانک‌ها و بیمه‌ها، در روزهای اخیر به یک جنجال در فضای سیاسی و رسانه‌ای ایران تبدیل شده است.

دولت حسن روحانی وعده داده که این مسئله را بررسی می‌کند.

آقای سیف هم به ایسنا گفته که بانک مرکزی ایران «از این موضوع حمایت نمی‌کند و ارقام قابل قبول نیست».

خبرگزاری فارس نیز به نقل از کاظم جلالی، نماینده تهران و رییس مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش داده که «عوامل پرداخت حقوق‌های نجومی باید بررسی شود».

آقای جلالی با بیان اینکه «این پرداخت‌ها اعتماد مردم نسبت به مسئولان را از بین می‌برد»، گفته است: «به شخصه از دیدن این فیش‌های حقوقی شوکه شدم».

در روز دوم تیر، بانک شهر هم اعطای پاداش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی به هیات ‌مدیره گروه خدمات مالی و سرمایه‌گذاری زیرمجموعه خود را «اشتباه برداشت منبع اولیه خبر از صورت‌های مالی این بانک» عنوان کرده است.

در اطلاعیه این بانک متعلق به شهرداری تهران که در ایسنا منتشر شده، آمده است: «پاداش گروه بانک شهر که شامل این بانک و هولدینگ‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه بوده، به جای پاداش هیات مدیره گروه خدمات مالی و سرمایه‌گذاری شهر، تلقی شده و این مبلغ در ذیل عنوان "گروه" به عنوان یک شرکت واحد تفسیر شده است».

روزنامه آرمان در شماره دوم تیر خود نوشته که گروه خدمات مالی و سرمایه‌گذاری شهر (زیر مجموعه بانک شهر)، در سال مالی ۱۳۹۳ «چیزی نزدیک به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پاداش هیات مدیره» ثبت کرده است.

این در حالی است که احمد دنیامالی، عضو شورای شهر تهران گفته که این مبلغ «برای کل هلدینگ بانک شهر که شامل ۳۵ شرکت و هیات مدیره است»، در نظر گرفته شده بود.

وی در عین حال افزوده که برای اعضای هیات مدیره، ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که در نهایت به ۲۵۰ میلیون تومان کاهش یافت.

به نوشته روزنامه آرمان، بانک سینا (وابسته به بنیاد مستضعفان) هم در سال گذشته ۲۵۰ میلیون تومان پاداش به هیات مدیره خود اختصاص داده است.

XS
SM
MD
LG