لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۱

معاون روحانی: صدا و سیما با پخش برنامه هایی به دنبال بی‌آبرو کردن دولت است


محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران
محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران

محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران، شامگاه پنجشنبه ضمن انتقاد از برنامه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی در قبال دولت حسن روحانی، این رسانه را متهم کرده که می خواهد دولت یازدهم را «بی آبرو» کند.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت شامگاه روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی تصریح کرد: رسانه ملی با پخش برنامه هایی هدفدار به دنبال بی‌آبرو کردن دولت پیش مردم است.

وی با اشاره به پخش برنامه‌ای از صدا و سیمای جمهوری اسلامی در رابطه با مشکلات مربوط به کشاورزان اضافه کرد:« متاسفانه برخی‌ها در رابطه با عملکرد دولت بی‌انصافی کرده و اقدام به سیاه نمایی می کنند و در دوره‌ای حتی رهبرانقلاب اسلامی دستور واردات و خرید حجم عظیمی از گندم از صندوق توسعه ملی برای مقابله با تهدیدات را صادر کردند، اما امروز دولت تدبیر و امید با حمایت از کشاورزان حجم خرید دولتی گندم را از ۴.۵ میلیون تن به ۱۰ میلیون تن افزایش داده است.»

این نخستین بار نیست که محمد باقر نوبخت و دیگر مقام‌های دولت یازدهم از رویکرد صدا و سیمای جمهوری اسلامی در قبال دولت حسن روحانی انتقاد می کنند.

محمد باقر نوبخت پیشتر در خصوص عملکرد صدا و سیما در مورد نحوه پوشش برجام، مذاکرات هسته‌ای و همچنین پوشش جریان‌های سیاسی گفته بود: «اجازه ندهید من سفره دل پرخونم را باز کنم.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، و اعضای دولت، بارها از عملکرد صدا و سیما در قبال دولت انتقاد کرده‌اند و برنامه‌های این رسانه‌ را جانبدارانه و در خدمت برخی گروه‌های سیاسی دانسته‌اند.

رییس جمهوری ایران دو سال پیش گفته بود:«رسانه ملی حاضر نیست خدمات دولت را برای مردم تبیین کند و دولت از لحاظ تبلیغاتی دست تنهاست».

حسن روحانی در ایام انتخابات ریاست جمهوری، حتی صدا و سیما را «رسانه میلی» خطاب کرده بود.

روحانی پس از ریاست جمهوری نیز از عملکرد صدا و سیما گله کرده و گفت این رسانه «خدمات دولت» را آنچنانکه باید پوشش نمی‌دهد اما در مورد انتقاد از ۱۰۰ ظرفیت خود استفاده می‌کند.

XS
SM
MD
LG