لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۱

پارالمپیک؛ ساره جوانمردی به دومین طلا دست یافت


ساره جوانمردی تاریخ‌ساز شده‌است
ساره جوانمردی تاریخ‌ساز شده‌است

ساره جوانمردی در تیراندازی با تپانچه به دومین مدال طلای خود در پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ دست پیدا کرد. سیامند رحمان، وزنه‌بردار ایرانی نیز، هم طلا گرفت و هم رکورد شکست؛ کاروان ایران اکنون در رتبه چهاردهم جدول قرار دارد.

خانم جوانمردی در بازی‌ها در روز چهارشنبه ۲۴ شهریور، در رشته تپانچه خفیف ۵۰ متر میکس، مدال طلا گرفت و با امتیاز ۱۸۹.۶ توانست رکورد تازه‌ای نیز از خود به جا بگذارد.

نمایندگان چین و اوکراین، پس از ساره جوانمردی در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

این دختر ورزشکار ایرانی، پیش‌تر در رشته تپانچه بادی ۱۰ متر، نخستین مدال طلای خود و نیز نخستین مدال طلای کاروان ایران را در ریو ۲۰۱۶ به دست آورده بود.

سیامند رحمان، دیگر ورزشکار پارالمپیکی ایران بود که توانست هم به مدال طلا دست پیدا کند و هم رکورد تازه‌ای ثبت کند.

سیامند رحمان وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی بالای سر برده است
سیامند رحمان وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی بالای سر برده است

آقای رحمان در دسته به‌علاوه ۱۰۷ کیلوگرم در بازی‌ها شرکت کرده‌است و روز چهارشنبه وزنه سوم ۳۰۵ کیلوگرمی را بالای سر برد؛ در حرکت سوم و در حالی‌که در حرکت دوم با وزنه ۳۰۰ کیلوگرمی صاحب رکورد تازه‌ای شده بود.

پس از حرکت سوم، به عنوان فرد قهرمان، درخواست حرکت چهارم را نیز کرده‌است که در این حرکت نیز وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی را بالا برده است. او عملا در طول یک بازی سه بار رکورد شکسته‌است. مدال نقره بازی‌ها به عامر مسعد، وزنه‌بردار مصری رسید، که وزنه ۲۳۵ کیلوگرمی را بالای سر برده‌است.

سیامند رحمان صاحب رکورد ۲۸۰ کیلوگرمی المپیک در لندن و رکورد ۲۹۲ کیلوگرمی جهان در بازی‌های آسیایی اینچئون بود.

در پانزدهمین روز بازی‌های ریو، کاروان ایران با کسب مدال‌های تازه به رتبه چهاردهم صعود کرده‌است. ایران در حال حاضر ۶ مدال طلا دارد؛ یک طلا در تیراندازی با کمان، دو مدال در تیراندازی، دو طلا در وزنه‌برداری و یک طلا نیز در دو و میدانی. در مجموع ورزشکاران کاروان ایران ۱۶ مدال از آن خود کرده‌اند.

در حال حاضر چین، «بریتانیا و ایرلند شمالی»، اوکراین، آمریکا و برزیل در رتبه‌های نخست تا پنجم جدول قرار دارند.

XS
SM
MD
LG