لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۹

امير ارجمند: نیروهای امنيتی مراسم ختم پدر ميرحسين موسوی را لغو کردند


اردشير امير ارجمند، مشاور ارشد ميرحسين موسوی
اردشير امير ارجمند، مشاور ارشد ميرحسين موسوی
اردشير امير ارجمند، مشاور ارشد ميرحسين موسوی، در گفت وگو با راديو فردا از فشار نيروهای امنيتی بر خانواده ميرحسين موسوی برای لغو مراسم ختم مير اسماعيل موسوی خبر داده است. وی می گويد نهادهای امنيتی مراسم روز يکشنبه ختم پدر ميرحسين موسوی را «لغو» کرده اند.

مير اسماعيل موسوی پدر ميرحسين موسوی، روز چهارشنبه، در منزل خود در تهران به دليل کهولت سن درگذشت و روز پنجشنبه ماموران امنيتی جمهوری اسلامی از مراسم تشييع جنازه وی جلوگيری کرده و به گزارش رسانه ها دست‌کم هفت تن از حاضران در اين مراسم را بازداشت کرده‌اند.

در همين زمينه، قرار بود مراسم ختم پدر مير حسين موسوی روز يکشنبه در مسجد نور در ميدان فاطمی برگزار شود که خانواده مير اسماعيل موسوی روز شنبه در بيانيه کوتاهی اعلام کردند که اين مراسم لغو شده است.

در همين حال، اردشير ارجمند روز شنبه در گفت وگو با راديو فردا در خصوص لغو اين مراسم، به روند رويدادهای پيش از لغو مراسم در مسجد نور پرداخت و گفت:«وقتی پدر مهندس ميرحسين موسوی فوت می کنند، نيروهای امنيتی فضايی کاملا امنيتی ايجاد می کنند به نحويی هر کسی که در آنجا بود به صورت متعدد از وی عکس می گيرند حتی از جنازه اين مرد بزرگوار نيز عکس برداری می کنند. که نشان دهنده اين است که به هيچ قاعده اخلاقی و دينی پايبند نيستند.»

اردشير ارجمند اضافه می کند: «با جنازه مشخص است چگونه رفتار کردند، افراد را مورد ضرب و شتم قرار دادند و تعداد زيادی را دستگير کردند.»

اين مشاور ارشد مير حسين موسوی گفت:«با توافق آنها ( نهادهای امنيتی) قرار شد که مراسمی روز يکشنبه ساعت شش و نيم در مسجد نور در ميدان فاطمی برگزار شود اما با فشار بسيار زيادی که وارد می کنند، اين مراسم را ديشب لغو می کنند . در واقع لغو مراسم از جانب خود آنها صورت می گيرد. »

اردشير امير ارجمند در ادامه می گويد:«چرا اين اتفاق می افتد: آيا برگزاری يک مراسم ساده برای پدر آقای مهندس موسوی مساله امنيتی ايجاد می کند؟ امنيت آقايان را به خطر می اندازد؟»

و ی اضافه می کند:«مساله اين است که آقايان ادعای خدايی می کنند و فرعون وار رفتار می کنند و بسيار می ترسند و در ته قلب اعتقاد دارند بنای حکومتشان بسيار سست است و اگر يک مراسم ختمی برای پدر آقای مهندس مير حسين موسوی برگزار بشود اين پايه قدرت شان را می لرزاند.»

اردشير امير ارجمند به روند تحولات پس از درگذشت پدر مير حسين موسوی پرداخت و گفت که زندانيان سياسی که برای تعطيلات نوروز به مرخضی آمده بودند را به زندان فراخوانده اند به دليل اين که نگرانند که درمراسم ختم پدر ميرحسين موسوی شرکت کنند.

«آزادی زندانیان در مقابل لغو مراسم»

امير ارجمند در خصوص بازداشت شدگان در جريان مراسم تشييع پدر مير حسين موسوی می گويد:«افرادی که آزاد شده انداسامی آنها اعلام شده است و بقيه افراد هنوزآزاد نشده اند و به نظر می رسد فشاری که وارد می کنند به خاطر همين است که آزاد اين افراد را در مقابل لغو مراسم قرار داده اند. نوعی گرو کشی را انجام می دهند که بسيار زشت و غير اخلاقی است .»

وی اضافه می کند:«اين افراد مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. آقای نوراللهيان وضعيتشان مشخص نيست. ايشان را با وضعيت بسيار بدی دستگير کردند و رفتار بسيار ناشايستی با ايشان انجام دادند»

به گزارش کلمه حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا نوراللهيان که سابقه حضور در جنگ ايران و عراق دارد، معاون سابق وزارت اطلاعات بوده و تا هنگام انتخابات دهمين دوره انتخابات رياست جمهور در بيت رهبری فعاليت می کرده است. در دوران جنگ دو تن از برادران آقای نوراللهيان کشته شده اند . وی مسئول امور روحانيون ستاد مرکزی انتخابات ميرحسين موسوی بوده است.

تاکنون شماری چهره‌های سياسی و مذهبی با ارسال پيام‌های جداگانه‌ای درگذشت پدر ميرحسين موسوی را به اين رهبر مخالفان تسليت گفته‌اند که از آن جمله می‌توان به آيت الله يوسف صانعی، اکبر هاشمی رفسنجانی، آيت الله علی محمد دستغيب، آيت الله بيات زنجانی ، محمد خاتمی و حسن خمينی، نوه آيت‌الله خمينی اشاره کرد.

همچنين مولوی عبدالحميد، امام جمعه اهل سنت زاهدان نيز روز شنبه در پيام تسليت خود خطاب به ميرحسين موسوی، نوشته است، خانواده موسوی «بر همه ايرانيان حق دارند.»
XS
SM
MD
LG