لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۰

تردید دادستان در مورد قاچاقچی بودن قربانی درگیری در عسلویه


پس از حادثه، درگیری هایی میان معترضان و پلیس رخ داد.
پس از حادثه، درگیری هایی میان معترضان و پلیس رخ داد.

در حالی که فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر قربانی درگیری با پلیس این استان را «قاچاقچی» معرفی کرده بود، دادستان بوشهر می‌گوید که «فعلا با توجه به عدم کشف کالای قاچاق در این ارتباط، موضوع برای دستگاه قضایی محرز نیست».

علی حسن‌پور، دادستان عمومی و انقلاب بوشهر، روز جمعه، ۱۸ تیر، به خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، گفت که در این باره «تحقیقات در حال انجام است».

آقای حسن‌پور در عین حال افزود که ماموری که مقتول را کشته نیز «جهت انجام تحقیقات در اختیار دستگاه قضایی است و چنان چه جرمی محرز شود مطابق قانون با وی برخورد لازم انجام خواهد شد».

حیدر عباس‌زاده، رئیس پلیس استان بوشهر، روز پنج‌شنبه از درگیری ماموران نیروی انتظامی در شهرستان عسلویه با «قاچاقچیان» و کشته شدن یک «قاچاقچی» در این درگیری خبر داده بود.

آقای عباس‌زاده افزوده بود: «قاچاقچیان به دستور پلیس توجه نکردند و در درگیری با ماموران یک تن از قاچاقچیان کشته شد.»

پس از این حادثه، وب‌سایت محلی خلیج فارس گزارش داد که برخی از اهالی نخل تقی مقابل پاسگاه این شهر تجمع کرده و همین تجمع به درگیری میان آنها و پلیس می‌انجامد، درگیری‌ای که طبق خبرهای غیررسمی چهار مجروح داشته است.

اما نیروی انتظامی بوشهر با صدور اطلاعیه جدیدی گفت که «تعدادی از افراد سوءاستفاده‌گر به قصد تصرف به یکی از مقرهای پلیس حمله‌ور شدند که در این حادثه هشت نفر زخمی شدند».

نیروی انتظامی و دادستان بوشهر از «آرامش» در منطقه خبر داده‌اند.

XS
SM
MD
LG