لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۸

انتقاد عارف از دولت روحانی: ۵۰ یا ۶۰ درصد مدیران دستگاه‌ها متعلق به دوران گذشته‌اند


محمدرضا عارف به عنوان نفر اول تهران به مجلس دهم راه یافت و به عنوان رییس فراکسیون امید انتخاب شد.
محمدرضا عارف به عنوان نفر اول تهران به مجلس دهم راه یافت و به عنوان رییس فراکسیون امید انتخاب شد.

محمدرضا عارف، نماینده تهران و رییس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از دولت حسن روحانی گفته که «احساس می‌شود در خیلی از دستگاه‌ها شعار تغییر که مردم به آن در اسفند ۹۴ رای دادند، درک نشده است».

به گزارش روز پنجشنبه ۱۱ شهریور خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آقای عارف با بیان اینکه «مردم خواهان تغییر در نگرش‌ها هستند» گفته است: «۵۰ یا ۶۰ درصد مدیران دستگاه‌ها متعلق به دوران گذشته هستند که با دولت همراهی نمی‌کنند».

وی همچنین از «مطرح بودن بحث استیضاح برخی وزرا» توسط اعضای فراکسیون امید خبر داده و گفته است: «چرا برخی مدیران که به بهانه وجود مجلس نهم در ابتدای دولت سر کار آمدند، تغییر نکردند؟ چه تلاشی برای تغییر فضای امنیتی دانشگاه‌ها انجام شده است؟ موضع ما این است که هر گروه دانشجویی باید برای فعالیت میدان داشته باشد. نباید فضا برای یک طرف بسته شده و طرف دیگر کاملا آزاد باشد».

رییس فراکسیون امید با اشاره صریح به وزارت علوم، از این وزارتخانه خواسته است تا «پاسخ دهد چرا به درخواست برای تاسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی پاسخ نمی‌دهند؟»

آقای عارف با بیان اینکه «البته اصلاحاتی در درون دانشگاه‌ها انجام شده است» تصریح کرد که «این اصلاحات کافی نیست» و افزوده است: «دانشجو باید در دانشگاه آزاد باشد تا حرف و نظر خود را بیان کند».

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، به جنجال بر سر برگزاری کنسرت‌ها هم اشاره کرده و گفته است: «ببینید در زمینه کنسرت‌ها چه جریانی را به راه انداختند. مبنا باید مّر قانون باشد و همه دستگاه‌ها مّر قانون را اجرا کنند. با چه اختیاری اجازه نمی‌دهند کنسرت در یک شهر برگزار شود؟»

محمدرضا عارف در پایان سخنانش یک بار دیگر هشدار داده است: «اگر دولت عمل کند بهتر از این است که مجلس از اختیارات قانونی خود استفاده کند».

آقای عارف که در انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۹۲ کاندیدای بخشی از اصلاح‌طلبان بود، چند روز مانده به برگزاری انتخابات از ادامه رقابت‌ها به نفع حسن روحانی انصراف داد.

بخش زیادی از جناح اصلاح‌طلب از جمله محمد خاتمی، رییس جمهوری پیشین، در آن انتخابات از حسن روحانی حمایت کردند.

محمدرضا عارف در نهایت به عنوان نفر اول تهران به مجلس دهم راه یافت و به عنوان رییس فراکسیون امید انتخاب شد.

این فراکسیون در کنار فراکسیون ولایت که به ریاست علی لاریجانی فعالیت می‌کند، بزرگترین فراکسیون دوره دهم مجلس شورای اسلامی است.

XS
SM
MD
LG