لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۹

ادامه جنجال‌ها بر سر اف‌ای‌تی‌اف؛ مخالفت شریعتمداری و اژه‌ای، دفاع مطهری


غلامحسین محسنی اژه‌ای گفته است که «موارد مطرح شده در اف‌ای‌تی‌اف کشور را بیشتر گرفتار خواهد کرد».
غلامحسین محسنی اژه‌ای گفته است که «موارد مطرح شده در اف‌ای‌تی‌اف کشور را بیشتر گرفتار خواهد کرد».

در حالیکه مخالفت مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی با اجرای سیاست‌های گروه ویژه اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف) ادامه دارد، یک نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مخالفت‌ها با این موضوع را «سیاسی‌کاری» توصیف کرده است.

به گزارش چهارشنبه ۱۷ شهریور ایسنا، آقای مطهری گفته که «حمایت ایران از فلسطین و نهضت‌های آزادی بخش همچنان آرمان انقلاب اسلامی است و به نحو احسن ادامه خواهد یافت» و افزوده است: «مخالفت‌ها با اف‌ای‌تی‌اف مانند مخالفت با برجام بیشتر سیاسی است».

این در حالیست که غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، گفته است که «موارد مطرح شده در اف‌ای‌تی‌اف کشور را بیشتر گرفتار خواهد کرد که باید با روحیه جهادی با آن مقابله کرد».

به گزارش مهر، آقای اژه‌ای افزوده است: «علاوه بر موارد مطرح شده در اف‌ای‌تی‌اف، هیچ تضمینی وجود ندارد که بعدها موانع جدیدی را مطرح نکنند».

گزارش هومن عسکری در مورد سخنان اژه‌ای درباره اف‌ای‌تی‌اف
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:31 0:00
لینک مستقیم

خبرگزاری تسنیم هم از قول احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده رهبر جمهوری اسلامی در استان خراسان رضوی، نقل کرده که «اگر مسئله اف‌ای‌تی‌اف حل نشود، دچار خودتحریمی می‌شویم‌».

آقای علم‌الهدی افزوده است: «حتی افراد وابسته به کشور‌های خارجی می‌گویند اگر مصدق بود و این قراردادها را می‌دید دق می‌کرد و این نشانه عمق فاجعه است که فرد وابسته به آمریکا این حرف را بزند».

حسین شریعتمداری، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در موسسه کیهان و مدیرمسئول این روزنامه هم گفته که «خروجی اف‌ای‌تی‌اف ورودی داعش است».

آقای شریعتمداری در توضیح بیشتری گفته که «اگر اف‌ای‌تی‌اف را اجرا کنید خودتان را از اقتدار تهی می‌کنید و وقتی از اقتدار خالی شدید به یک لقمه راحت برای بلعیدن تبدیل می‌شوید».

مسئولان دولت حسن روحانی و حامیان آن در روزهای اخیر انتقادات به اجرای سیاست‌های گروه ویژه اقدام مالی در حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را رد کرده‌اند.

علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد ایران گفته که بدون همکاری با این گروه، با وجود رفع تحریم‌های اتمی، همچنان امکان تبادلات بانکی بین‌المللی وجود نخواهد داشت.

XS
SM
MD
LG