لینک‌های قابلیت دسترسی

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ تهران ۲۲:۱۱ - ۷ دسامبر ۲۰۱۶

در ادامه ماجرای حقوق‌های نجومی مدیران دولتی، اعضای هیئت مدیره شرکت خودروسازی سایپا در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد خبر منتشرشده در روزنامه دولتی ایران درباره دریافت پاداش ۶۰۰ میلیون تومانی را تکذیب کردند.

روزنامه ایران در شماره سه‌شنبه، هشت تیر، خود نوشته بود که مهرداد بذرپاش، مدیرعامل سایپا در سال‌های ۸۷ و ۸۸ و صاحب‌امتیاز فعلی روزنامه وطن امروز، به همراه چهار عضو دیگر هیئت مدیره این شرکت، ۶۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرده‌اند.

ایران افزوده بود: «صورت مالی سایپا نشان می‌دهد که در سال ۸۷ اعضای هیئت مدیره مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و در سال ۸۸ هم به همین منوال مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان دیگر برای خود پاداش در نظر گرفته‌اند.»

اما اعضای وقت هیئت مدیره سایپا در بیانیه مشترکی که در خبرگزاری مهر منتشر شد با تکذیب این خبر گفته‌اند که رقم مورد اشاره روزنامه ایران «عددی است که به سهامداران حقوقی سایپا شامل سازمان گسترش، شستا و گروه بهمن» پرداخت شده است.

در این بیانیه تصریح شده که «اعضای حقوقی» این سازمان از ۳۰۰ میلیون تومان مورد اشاره، ارقامی از ۱۰ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان را برای «اعضای حقیقی» به عنوان پاداش در نظر گرفتند که «کمتر از پنج درصد» رقم مورد اشاره روزنامه ایران است.

مهرداد بذرپاش، مدیرعامل وقت سایپا و صاحب‌امتیاز روزنامه وطن امروز، هم با صدور اطلاعیه جداگانه‌ای گزارش روزنامه ایران را تکذیب کرده و گفت که این گزارش «دروغ» با هدف «تسویه حساب از پیگیری موضوع فیش‌های نجومی» در روزنامه وطن امروز بوده است.

روزنامه وطن امروز از روزنامه‌های اصولگرای مخالف دولت حسن روحانی است که در روزهای اخیر، گزارش‌های متعددی درباره پرداخت پاداش و حقوق‌های کلان به مدیران دولتی منتشر کرده است.

مهرداد بذرپاش، صاحب‌امتیاز این روزنامه، از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد است که در دوران ریاست جمهوری او و در ۲۶ سالگی، عضو هیئت مدیره سایپا شد و برای مدتی نیز مدیرعامل این خودروساز بزرگ ایران بود.

موضوع دریافت «حقوق‌های نجومی» در دولت روحانی به یک مسئله جنجالی در فضای سیاسی و رسانه‌ای ایران تبدیل شده و پس‌لرزه‌های آن تاکنون دامن چند مدیر عالی‌رتبه را گرفته است.

نمایش نظرات

XS
SM
MD
LG