لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۶

ابراز «بی‌اطلاعی» روسیه از گزارش‌ها درباره تهدید آمریکا توسط روسیه و ایران


دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه
دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه

دولت روسیه از گزارش‌ها درباره تهدید مشترک آمریکا توسط روسیه و ایران، ابراز بی‌اطلاعی و از اظهارنظر درباره سخنان رئیس جمهور ایران مبنی بر احتمال برخورد میان آمریکا و روسیه پس از حمله موشکی به یک پایگاه هوایی در سوریه خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، دوشنبه ۲۱ فروردین گفت: «ما هیچ اطلاعی از گزارش خبرگزاری رویترز نداریم، نمی‌دانیم این اطلاعات از کجا آمده، منبع ناشناس ذکرشده چه کسی بوده و نمی‌توانیم این گزارش را تایید کنیم».

خبرگزاری رویترز پیشتر گزارش داده بود که «مرکز فرماندهی مشترک روسیه، ایران و شبه‌نظامیان حامی بشار اسد» در بیانیه‌ای، حمله موشکی تلافی‌جویانه آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه را «عبور از خط قرمز» دانسته و هشدار داده که در صورت تکرار چنین اتفاقاتی، به آنها «پاسخ» داده خواهد شد.

اما سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از تایید این گزارش خودداری کرده است.

روسیه و ایران، در جریان پنج سال بحران و جنگ در سوریه، حامیان اصلی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و دولت او بوده‌اند.

برخی رسانه‌ها پیشتر گزارش داده بودند که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، گفته بود که به دنبال حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامی الشعیرات در سوریه، آمریکا و روسیه برای «برخورد تنها چند سانتیمتر» فاصله داشتند.

اما سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از اظهارنظر درباره این سخنان هم خودداری کرده و به رسانه‌ها گفته درباره این سخنان، از مقام‌های جمهوری اسلامی سوال کنند.

آمریکا هفته گذشته بیش از ۵۰ موشک کروز به یک پایگاه نظامی در سوریه شلیک کرد که به گفته دولت آمریکا، از آن برای حمله شیمیایی به روستای خان شیخون سوریه استفاده شده بود.

XS
SM
MD
LG