لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۹

ده فيلم پرفروش سينمای آمريکا در سال ۲۰۰۸


نمایی از فیلم «شوالیه تاریکی» که پروفروش‌ترین فیلم سینماهای آمریکا در سال ۲۰۰۸ معرفی شده است.
نمایی از فیلم «شوالیه تاریکی» که پروفروش‌ترین فیلم سینماهای آمریکا در سال ۲۰۰۸ معرفی شده است.

فيلم «شواليه تاريکی»، از مجموعه فيلم‌های بت‌من، با فروشی در حدود ۵۳۱ ميليون دلار در صدر پرفروش‌ترين فيلم‌های سال ۲۰۰۸ آمريکا قرار گرفت.


در روزهای پایانی سال ۲۰۰۸، فهرست ده فيلم پرفروش سينماهای آمريکا در اين سال منتشر شده است.


فيلم «شواليه تاريکی»، محصول کمپانی برادران وارنر و با بازی هث لجر در نقش جوکر، نه تنها مقام نخست اين فهرست را به دست آورده است، با فروشی حدود يک ميليارد دلاری در سينماهای جهان، مقام دومين فيلم پرفروش تاريخ سينما بعد از فيلم «تايتانيک» را نیز از آن خود کرده است.


منتقدان يکی از دلايل فروش خيره کننده فيلم «شواليه تاريکی» را مرگ ناگهانی هث لجر ذکر کرده‌اند. این بازیگر پس از پايان فيلم‌برداری این فيلم، به علت آن چه مصرف تصادفی دارو عنوان شد، در ۲۷ سالگی درگذشت.


هث لجر پيش از بازی در «شوالیه تاریکی»، یک بار برای بازی در فيلم «کوهستان بروک‌بک»، نامزد جايزه اسکار شده بود. بسياری از منتقدان سينمايی او را بخت اصلی اسکار بهترين بازيگر مرد سال ۲۰۰۹ می‌دانند.



فیلم شوالیه تاریکی، با فروشی در حدود يک ميليارد دلار در سينماهای جهان، به مقام دومين فيلم پرفروش تاريخ سينما بعد از فيلم «تايتانيک» رسيده است.

رتبه دوم فهرست پرفروش‌های سال ۲۰۰۸ نیز به فيلم «مرد آهنی»، با فروشی حدود ۳۲۰ ميليون دلار، اختصاص یافته است.


«مرد آهنی»، ساخته جان فاورو، بر اساس کميک استريپ معروفی ساخته شده است و رابرت دانی جونيور در آن بازی می‌کند.


مقام سوم فهرست نیز به فيلمی از استيون اسپيلبرگ، کارگردان مشهور آمريکايی رسيده است. فيلم «اينديانا جونز و قلمرو جمجمه بلورين»، محصول کمپانی پارامونت و با بازی هريسون فورد، بازيگر ميانسال هاليوود، با فروشی حدود ۳۱۷ ميليون دلار ، سومين فيلم پرفروش سينماهای آمريکا در سال ۲۰۰۸ بوده است.


رتبه چهارم این فهرست به فيلم «هن کوک»، با بازی ويل اسميت، بازيگر سياهپوست و محبوب آمريکايی، اختصاص یافته است. ویل اسمیت در اين فيلم نقش يک ابرمرد را بازی می‌کند.


در رتبه‌های پنجم، ششم و هفتم این فهرست نیز سه انيميشن قرار دارند: «وال- ای» داستان يک روبات عاشق؛ «پاندای کونگ‌فو کار» داستان خرس پاندايی که در آرزوی قهرمان کونگ فو شدن است؛ و «ماداگاسکار ۲» که ادامه انيميشن ماداگاسکار يک است و پيدا شدن خانواده شير جوان و سرنوشت دوستان او (اسب آبی، زرافه و گورخر) را به تصوير می‌کشد.


فيلم «ذره ای آرامش»، آخرين فيلم از سری فيلم‌های جيمز باند، ساخته مارک فوستر، در رتبه هشتم این فهرست قرار گرفته است.


«توا لايت»، فيلمی عاشقانه در مورد عشق دختری نوجوان به يک خون‌آشام، نیز رتبه نهم را از آن خود کرده است.


سرانجام انيميشن «هورتون صدايی می‌شنود»، با صداپیشگی جيم کری، کمدین معروف آمريکايی، به جای هورتون (فيل داستان)، دهمين فيلم پرفروش سينماهای آمريکا در سال ۲۰۰۸ بوده است.


البته دو فيلم مطرح «جاده انقلاب»، با بازی لئوناردو دی کاپريو و کيت وينسلت، زوج محبوب فيلم تايتانيک و همچنین فیلم «والکيری» با بازی تام کروز، ستاره هاليوود که در این فیلم نقش يک افسر ارتش نازی را بازی می‌کند، که اکران آنها در روزهای آخر سال آغاز شد در اين فهرست لحاظ نشده‌اند.


از ديگر فيلم های پرفروش سينماهای آمريکا و جهان در سال ۲۰۰۸ می‌توان به فيلم‌های «ماماميا»، «تحت تعقيب»، «نارنيا، شاهزاده کاسپين»، «موميايی» و «دبيرستان موزيکال ۳»، اشاره کرد.


XS
SM
MD
LG