لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۲

انحراف اتوبوس حامل ناشران در مسیر تهران- تبریز یک کشته داد


عکس آرشیوی است.
عکس آرشیوی است.
بر اثر انحراف اتوبوس حامل ناشران و غرفه‌داران شرکت کننده در نمايشگاه استانی کتاب تبريز در مسير بازگشت به تهران، يک نفر کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.
همايون اميرزاده، از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز يکشنبه ۱۴ مهر، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت که اين اتوبوس در جاده تبريز به زنجان، دچار سانحه انحراف از مسير شد که بر اثر اين سانحه تعدادی از سرنشينان زخمی شدند و يکی از آنها به دليل شدت جراحات پيش از رسيدن به بيمارستان، درگذشت.
به گفته آقای اميرزاده، فرد کشته شده، حسين طهماسبی از موسسه انتشاراتی پارميس بوده است. گزارش‌ خبرگزاری‌های ایران حاکی است که ۱۴ تا ۱۶ نفر نيز در اين حادثه زخمی شده‌اند.
علی داننده، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربايجان شرقی، به خبرگزاری تسنيم گفته که اغلب مجروحان با مداوای سرپايی از بيمارستان مرخص شده و‌ تنها دو تن از آنها در بيمارستان زنجان بستری و راننده اتوبوس حامل ناشران نيز در بيمارستان ميانه بستری است.
خبرگزاری مهر در گزارش خود آورده که سانحه ساعت سه بامداد يکشنبه و بر اثر منحرف شدن اتوبوس حامل ناشران در پی افتادن يکی از لاستيک‌های آن به چاله اتفاق افتاده است.
جاده‌های ايران يکی از بالاترين ميزان مرگ و مير بر اثر تصادف و سانحه را در تمام جهان دارند. سالانه ده‌ها هزار نفر در جاده‌های سراسر ايران کشته می‌شوند.
در آخرين نمونه از کشته شدن بيش از ده نفر در حوادث جاده‌ای ايران، ۲۶ شهريور سال جاری، ۱۶ زائر عراقی که برای زيارت حرم امام هشتم شیعیان در مشهد به ايران آمده بودند، بر اثر واژگونی اتوبوس حامل آنها کشته و ۲۰ تن ديگر مجروح شدند.
تنها يک هفته پيش از آن، دو اتوبوس در بزرگراه تهران – قم با يکديگر تصادف کردند که بر اثر آتش گرفتن آن، ۴۴ نفر کشته شدند.
قوه قضائيه ايران از تعيين «سه قاضی ويژه» برای بررسی اين موضوع خبر داد اما هنوز نتايجی از اين پرونده منتشر نشده است.
XS
SM
MD
LG