لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۸

افزایش «۴۰ درصدی» واردات ایران از آمریکا


خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، از افزايش ۴۰ درصدی ارزش واردات ايران از آمريکا در شهريور ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال پيش خبر داده است.

به گزارش جمعه ۱۱ مهر اين خبرگزاری، در اين ماه، دو هزار و ۲۹۷ تن کالا به ارزش تقريبا ۱۵ ميليون دلار از ايالات متحده آمريکا وارد ايران شد.

اين ميزان، ۰.۳۶ درصد از کل واردات ايران در شهريور بود.

ايسنا افزوده که در شهريورماه سال گذشته، واردات آمريکا به ايران دو هزار و ۷۲۰ تن بود اما ارزش آن کمتر از ۱۰ ميليون و ۴۰۰ هزار دلار بود.

اين گزارش گفته که حجم کل واردات ايران از آمريکا در شش ماه نخست سال جاری، هشت هزار و ۲۴۲ تن به ارزش بيش از ۶۵ ميليون دلار بوده است.

بر اين اساس، واردات ايران از آمريکا در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رغم کاهش ۳۵ درصدی از نظر وزنی، از نظر ارزش بيش از ۱۶ درصد افزايش داشته است.

بررسی اطلاعات منتشرشده توسط گمرک ايران نشان می‌دهد که تخم سبزيجات، مکل‌های غذايی، خمير چوب شيميايی، اسپرم گاوی و دستگاه‌های برقی برای تشخيص بيماری، بيشترين واردات ايران از آمريکا هستند.

ايران و آمريکا از حدود ۳۵ سال پیش روابط رسمی سياسی با يکديگر ندارند و آمريکا سال‌هاست که ايران را تحت انواع تحريم‌های مالی و اقتصادی قرار داده است.

XS
SM
MD
LG