لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۶

تعیین «سه قاضی ویژه» برای رسیدگی به تصادف اتوبان تهران‌ـ قم


اتوبوس‌های منفجر شده
اتوبوس‌های منفجر شده
در پی وقوع تصادف در اتوبان تهران‌ـ‌ قم که به مرگ ۴۴ نفر انجامید، دادستان کل ایران از تعیین «سه قاضی ویژه» برای رسیدگی به دلایل و عوامل این تصادف خبر داد.

ترکیدگی لاستیک یک اتوبوس اسکانیا که از مسیر اصفهان به سمت تهران در حال حرکت بود موجب شد تا این اتوبوس از مسیر خود منحرف و وارد لاین مقابل شده و با یک اتوبوس اسکانیای دیگر که مقصد کاشان در حال حرکت بود برخورد کند و پس از آن به علت شدت برخورد دو اتوبوس منفجر و دچار آتش‌سوزی شدند.

سرهنگ مهماندار، فرمانده پلیس راه کشور، گفته است که شرکت عقاب‌نشان، سازنده اتوبوس‌های اسکانیا، به علت عدم رعایت نکات ایمنی باید پاسخ‌گوی این حادثه باشد.

دادستان کل کشور نیز از تعیین «سه قاضی اختصاصی» برای بررسی این حادثه خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین محسنی اژه‌ای با بیان این که دادگستری قم به محض اطلاع از حادثه وارد پیگیری قضایی و کارشناسی حادثه شد، احتمال داده که «شرکت سازنده اتوبوس‌ها یا راهدار، شرکت تعاونی مالک اتوبوس‌ها و مدیریت‌کننده راننده‌ها مقصر باشند که توسط دادگستری پیگیری می‌شود تا از تکرار این حوادث جلوگیری شود».

پزشکی قانونی استان قم اعلام کرده است که به علت شدت انفجار و آتش‌سوزی اجساد قربانیان قابل شناسایی نیست.

همه اجساد حادثه تصادف به بیمارستان شهید بهشتی و قبرستان بهشت معصومه قم منتقل شده‌اند و کار معاینه اجساد، توسط پزشکی قانونی قم انجام می‌شود.

در همین حال خبرگزاری مهر همچنین گزارش داده است که در ۹ تصادف اتوبوس اسکانیا تاکنون بیش از ۱۰۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اسکانیا، شرکت سوئدی سازنده کامیون‌های سنگین، اتوبوس و ماشین‌آلات صنعتی است که کیفیت محصولات آن شهرت جهانی دارد، اما اتوبوس‌هایی که با نام اسکانیا در ایران تولید می‌شوند، ساخت شرکت عقاب‌نشان هستند و بدنه این اتوبوس‌ها نیز در کارخانه‌ای در استان سمنان ساخته می‌شود.

سالانه‌ ده‌ها هزار نفر در تصادفات و سوانح جاده‌ای در ایران کشته و مجروح می‌شوند و ایران در این زمینه در جهان جزء سه کشور اول است.
XS
SM
MD
LG