لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۶

بازیگران ایرانی با «نیلوفر» به لس آنجلس می روند


ين فيلم قرار است در روزهای اول وسوم نوامبر نمایش داده شود.
ين فيلم قرار است در روزهای اول وسوم نوامبر نمایش داده شود.

فیلم ایرانی-فرانسوی «نیلوفر» با بازی رویا نونهالی و فاطمه معتمد آریا و با کارگردانی یک کارگردان لبنانی در فستیوال انستیتو فیلم آمریکا در لس انجلس به نمایش در می آید.


اين فيلم که قرار است در روزهای اول وسوم نوامبر نمایش داده شود به زندگی دشوار يک دخترعراقی می پردازد توسط يک خانم لبنانی کارگردانی شده اما همه عوامل آن از جمله بازيگران، عوامل پشت صحنه و تهيه کننده ايرانی هستند.


در اين فيلم بازيگرانی چون رويا نونهالی ، شهاب حسينی، فاطمه معتمدآريا ، اميرآقايی و موبينا آينه دار بازی می کنند و تهيه کننده آن فرشته طائرپور است.


در چهل و يکمين دوره فستيوال AFI هم چنين فيلم هايی از چين، آمريکا، آلمان، بريتانيا، ژاپن و ايرلند شرکت دارند. فيلم های «سه زن» ساخته منيژه حکمت و «اسب دوپا» ساخته اخير سميرا مخملباف نيز در اين فستيوال به روی پرده می روند.


فيلم های سه زن ساخته منيژه حکمت و اسب دوپا ساخته اخير سميرا مخملباف نيز در اين فستيوال به روی پرده می روند.

فيلم نيلوفر داستان زندگی پرحادثه دختری دوازده ساله به نام نيلوفر است که آرزويی جز خواندن و نوشتن ندارد اما در دهکده ای که او در عراق زندگی می کند تنها پسرها حق تحصيل دارند.


ماجرا از آنجا آغاز می شود که نيلوفر با زنی آشنا می شود که در خفا به او سواد می آموزد در حالي که پدر نيلوفر در تدارک ازدواج او با مردی از اهالی ده است.


سابين جمايل کارگردان زن این فيلم، لبنانی است. او که در لس آنجلس اقامت دارد، در مونترال کانادا تحصيل کرده و پيش از اين به جز ساخت سه فيلم کوتاه، به کار تدوين در سينما پرداخته است.


نيلوفر، اولين فيلم بلند سينمايی او در مقام کارگردان محسوب می شود. فيلم «شک» با بازی مريل استريپ فستيوال را افتتاح کرده و فيلم هايی چون «وندی و لوسی»، «چه» و «برادران بلوم» در اين فستيوال به نمايش در می آيند.


فستيوال فيلم AFI از سی ام اکتبر (دهم آبان) آغاز شده و تا نهم نوامبر (بیستم آبان) ادامه خواهد داشت.


فستيوال شامل بخش های رقابتی فيلم داستانی بلند، کوتاه و مستند، کاشفان دنيا، گالا، جهان سينما، بهترين بهترين ها، يادمان و بازار فيلم های آمريکايی است.


XS
SM
MD
LG