لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۹

معاون قشم‌ایر با اشاره به واقعه استانبول: به این موارد که حادثه نمی‌گویند


هواپیماهای شرکت هوایی قشم‌ایر
هواپیماهای شرکت هوایی قشم‌ایر

محسن عروجی، معاون عمليات شرکت هواپيمايی قشم‌اير می‌گويد که در فرودگاه استانبول ترکيه «هيچ‌گونه حادثه‌ای» برای هواپيمای اين شرکت رخ نداده است.

آقای عروجی، جمعه ۲۱ فروردين، به واحد مرکزی خبر گفته است: «موضوعی که خبرگزاری‌ها از آن به عنوان حادثه ياد کردند مربوط به چهار تا پنج روز پيش است و روی باند پرواز هنگامی که خلبان متوجه شد شيئی به موتور هواپيما وارد شده است از پرواز خودداری کرد.»

معاون عمليات شرکت قشم‌اير افزوده که اين شيئ يک «تکه لاستيکی» بوده که «خلبان به موقع متوجه شد و هواپيما را خاموش می‌کند.»

محسن عروجی تاکيد کرده است که «در هواپيمايی از اينگونه موارد به عنوان حادثه ياد نمی‌کنند.»

اين سخنان در حالی بيان شده که خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ايرنا) و رسانه‌های ترکيه، از «انفجار يکی از موتورهای» هواپيمای ايرباس شرکت قشم‌اير بر روی باند فرودگاه آتاتورک شهر استانبول خبر داده‌اند.

بر اساس اين گزارش‌ها، اگرچه انفجار موتور باعث آتش گرفتن آن، آسيب ديدن چرخ راست هواپيما و پخش شدن قطعات هواپيما روی باند شد، اما به کسی آسيب نرسيده و خلبان هم موفق شده هواپيما را متوقف کند.

يکی ديگر از اختلافات موجود در روايت معاون عمليات شرکت قشم‌اير و گزارش‌های رسانه‌ها در زمان وقوع حادثه است که آقای عروجی آن را «چهار پنج روز پيش» اما رسانه‌ها يک روز پيش (پنجشنبه ۲۰ فروردين) اعلام کرده‌اند.

مسافران پرواز با هواپيمای ديگری به تهران منتقل شده‌اند.

XS
SM
MD
LG