لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۰

ای.اف.سی: ایران و عربستان باید در زمین بی‌طرف با هم بازی کنند


کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای.اف.سی) اعلام کرد که مسابقات نمایندگان ایران و عربستان سعودی در لیگ قهرمانان آسیا در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد.

وبسایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، چهارشنبه ۲۶ اسفند، بیانیه این کنفدراسیون را منتشر کرده که در آن تاکید شده، تصمیم نهایی ای.اف.سی به اطلاع فدراسیون‌های فوتبال دو کشور رسیده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در اواخر ماه ژانویه حکم داده بود که اگر ایران و عربستان سعودی نتوانند اختلافات خود را تا ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) حل کنند، مسابقات میان نمایندگان دو کشور در زمین ثالث برگزار خواهد شد.

این مسئله به درخواست عربستان سعودی در دستور کار ای.اف.سی قرار گرفته بود اما ایران به شدت مخالف آن بود.

پس از آنکه صدها نفر با حمله به سفارت و کنسولگری عربستان سعودی در ایران، ساختمان آنها را تخریب کرده و به آتش کشیدند، ریاض تمام روابط خود با تهران را قطع کرد.

عربستان سعودی همچنین اعلام کرد که اتباع این کشور تا اطلاع بعدی حق سفر به ایران را ندارند.

فدراسیون فوتبال سعودی نیز گفت که تیم‌های فوتبال این کشور برای بازی در ایران، از امنیت برخودار نخواهند بود.

اکنون نیز کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده که حکم خود را با در نظر گرفتن این نگرانی‌های سعودی‌ها صادر کرده است.

حسن غفاری، نایب رئیس سابق کنفدراسیون فوتبال غرب آسیا در واکنش به این حکم به ایلنا گفته که اگرچه ایران باید به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) شکایت کند اما «اعتراض ما باعث نمی‌شود تغییری در رای کنفدراسیون فوتبال آسیا ایجاد شود».

آقای غفاری افزوده که ای.اف.سی از «زیرشاخه‌های فیفا» است و «من تا به حال سراغ ندارم که فیفا رای یکی از کنفدراسیون‌های زیر شاخه خود را نقض کرده باشد».

XS
SM
MD
LG