لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۳

بحرین از دستگیری پنج مظنون به بمب‌گذاری مرتبط با ایران خبر داد


صحنه انفجار اخیر در ستره بحرین
صحنه انفجار اخیر در ستره بحرین

بحرین پنج نفر را به عنوان مظنونان بمب‌گذاری اخیر در این کشور دستگیر کرده و می‌گوید که دستگیرشدگان با سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان مرتبط هستند.

به گزارش پنجشنبه ۲۲ مرداد خبرگزاری فرانسه، طارق الحسن، رئیس پلیس بحرین گفته که افراد دستگیرشده علاوه بر بمب‌گذاری اخیر در این کشور، با «دیگر حوادث تروریستی سال‌های اخیر» در این کشور حاشیه خلیج فارس هم مرتبط بوده‌اند.

بر اثر انفجاری که سه‌شنبه ششم مرداد، در روستای شیعه‌نشین ستره در جنوب پایتخت بحرین و در مقابل یک مدرسه دخترانه رخ داد، دو مأمور پلیس کشته و شش نفر زخمی شدند.

خبرگزاری دولتی بحرین در آن هنگام مدعی شد مواد منفجره‌ای که در آن بمب‌گذاری استفاده شده مشابه مواد منفجره‌ای است که پیش از آن «از ایران قاچاق» اما توسط نیروهای امنیتی این کشور ضبط شده بود.

نام یکی از مظنونانی که بحرین دستگیر کرده، محمد الطوق اعلام شده که با ۲۴ سال سن و به گفته پلیس این کشور، عامل کارگذاری و منفجر کردن بمب بوده است.

وزارت کشور بحرین گفته که محمد الطوق، مظنون به دست داشتن در یک انفجار «تروریستی» دیگر در سال ۲۰۱۳ نیز است و به دنبال آن، مدتی را در ایران گذرانده بود.

او همچنین متهم شده که توسط حزب‌الله لبنان آموزش دیده است.

رئیس پلیس بحرین گفته که این ماجرا «حادثه نگران‌کننده دیگری است که ایران برای تاثیرگذاری بر ثبات و امنیت بحرین مرتکب می‌شود.»

بحرین که کشوری کوچک و کم‌جمعیت در جنوب خلیج فارس است، با ناآرامی سیاسی و امنیتی گسترده‌ای در چهار سال گذشته روبرو بوده است.

اکثریت این کشور شیعه اما حاکمان آن سنی هستند.

پادشاهی بحرین در این مدت، جمهوری اسلامی ایران را مرتباً به تحریک شیعیان این کشور و اقدام علیه خود متهم کرده و تهران نیز همواره این اتهام را رد کرده است.

XS
SM
MD
LG