لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۱

مقام هواپیمایی عراق: جنازه طارق عزیز هنوز در فرودگاه بغداد است


طارق عزیز
طارق عزیز

يک مقام هواپیمایی عراق گفته است که جنازه طارق عزيز، معاون صدام حسين، کماکان تحت تدابير شديد امنيتی در فرودگاه بغداد است.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، يک مقام رسمی در سازمان هوانوردی عراق، روز جمعه ۲۲ خرداد گفت که جنازه طارق عزيز قرار بود يک روز قبل به اردن منتقل شود اما به علت فقدان برخی اسناد رسمی، اين انتقال با تاخير مواجه شد.

زينب، دختر طارق عزيز، پنجشنبه گفته بود که جسد پدرش هنگام انتقال به اردن برای خاکسپاری ربوده شد.

اما مقام رسمی عراقی با تکذيب اين مسئله گفته که جنازه آقای عزيز در ساعات پايانی روز جمعه توسط يک فروند هواپيمای سلطنتی اردن به اين کشور منتقل خواهد شد.

خانواده معاون سابق صدام حسين سال‌هاست که در اردن به سر می‌برند.

آنها در سال‌های اخير تلاش زيادی کردند تا بتوانند پدرشان را که در عراق زندانی بود، به بهانه مسائلی مانند بيماری و کهولت سن به اردن منتقل کنند اما موفق نشدند.

طارق عزيز که از رهبران حزب بعث عراق، معاون صدام حسين و از نزديک‌ترين مقام‌های اين کشور به رييس جمهوری اسبق عراق بود، روز ۱۵ خرداد در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

او که از معدود مسيحیان عراق بود که توانسته بود به بالاترين مدارج حکومتی اين کشور در دوران حکومت صدام حسين برسد، پس از سقوط حکومت بعث مدت‌ها در عراق زندانی بود تا اينکه در سال ۲۰۱۰ به اعدام محکوم شد.

اما جلال طالبانی، ریيس جمهوری وقت عراق، از امضای حکم اعدام او خودداری کرد تا وی نهايتا در يک بيمارستان در شهر ناصريه فوت کرد.

XS
SM
MD
LG