لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۹

یافته‌های جدید: کمک‌خلبان هنگام کاهش ارتفاع به سرعت هواپیما افزوده بود


آندرئاس لوبیتز
آندرئاس لوبیتز

هيئت تحقيق فرانسه اعلام کرده که کمک خلبان پرواز هواپيمايی جرمن‌وينگز، پيش از سقوط هواپيما به سرعت آن اضافه کرده بود. بازرسان دفتر تحقيقات و تحليل برای ايمنی هواپيمايی کشوری فرانسه (بی‌ئی‌ای)، اطلاعات جديد را بر مبنای دومين جعبه سياه هواپيمای ساقط شده کشف کرده‌اند.

خبرگزاری رويترز، جمعه ۱۴ فروردين گزارش داده که با کشف اطلاعات جديد، به نظر می‌آيد ديگر ترديدی در اين مسئله وجود نداشته باشد که آندرئاس لوبيتز، کمک خلبان آلمانی و ۲۷ ساله پرواز، عمدا هواپيما را به کوه کوبيده و موجب مرگ تمام ۱۵۰ سرنشين آن شده است.

هيئت تحقيق فرانسه اعلام کرده که آقای لوبيتز، کنترل خودکار هواپيما را بر روی کاهش ارتفاع تا تنها ۳۰ متر تنظيم کرده و سپس چندين بار با تغيير تنظيمات کنترل خودکار، به سرعت هواپيمای در حال کاهش ارتفاع افزوده بود.

جعبه سياه دوم هواپيمای جرمن‌وينگر، پنجشنبه ۱۳ فروردين، در کوه‌های آلپ فرانسه که محل سقوط هواپيما بود پيدا و تحت تدابير شديد امنيتی به پاريس منتقل شد. جعبه سياه دوم، حاوی اطلاعات فنی و تکنيکی پرواز است.

جعبه سياه اول پرواز که مخصوص ضبط مکالمات داخل کابين خلبان است، پيش از اين پيدا شده بود و نشان می داد که کمک خلبان، از خروج خلبان پرواز برای رفتن به دستشويی استفاده کرده و با ممانعت از بازگشت او به کابين، هواپيما را با سرعتی معادل ۷۰۰ کيلومتر در ساعت به کوه کوبيده است.

تقريبا نيمی از سرنشينان پرواز آلمانی و ۵۰ نفر اسپانيايی بودند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دادستان‌ها در آلمان گزارش داده که آندرئاس لوبيتز، سال‌ها پيش و قبل از آنکه خلبان شود، به عنوان فردی که به خودکشی تمايل دارد، تشخيص داده شده بود.

لوفتهانزا، شرکت مادر جرمن‌وينگر، پس از آنکه اعلان کرد که آقای لوبيتز به روسای خود گفته بود که از افسردگی رنج می‌برده، تحت فشارهای شديدی قرار گرفته است.

پزشکان اگرچه اخيرا نشانه‌ای پيدا نکرده بودند که کمک خلبان ۲۷ ساله، می‌تواند به خود يا ديگران صدمه بزند اما او همچنان تحت درمان‌های عصبی و روانی قرار داشت که باعث شده بود به دفعات مرخصی درمانی داشته باشد و يکی از اين مرخصی‌ها درست در روز سانحه بود.

XS
SM
MD
LG