لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۲

محمود احمدی نژاد، ستاره فیلم «نامه هایی به رییس جمهور»


پترلوم» مستندساز اهل کشور جمهوری چک، فيلم مستندی را با نام «نامه هايی به ریيس جمهور» در مورد محمود احمدی نژاد، ریيس جمهوری ايران می سازد. (عکس: epa)
پترلوم» مستندساز اهل کشور جمهوری چک، فيلم مستندی را با نام «نامه هايی به ریيس جمهور» در مورد محمود احمدی نژاد، ریيس جمهوری ايران می سازد. (عکس: epa)

« پترلوم» مستندساز اهل کشور جمهوری چک، فيلم مستندی را با نام «نامه هايی به ریيس جمهور» در مورد محمود احمدی نژاد، ریيس جمهوری ايران می سازد.


به گزارش سايت سينمايی «اسکرين ديلی»، فستيوال معتبر سينمايی ساندنس از ميان ۸۰۰ پروژه ساخت فيلم های مستند که از ۷۰ کشور مختلف به دفتر اين فستيوال ارسال شده، از ۲۰ پروژه حمايت مالی می کند که در ميان آنها نام فيلم مستند «نامه هايی به ریيس جمهور» نيز به چشم می خورد.


این سایت سینمایی می افزاید که اين فيلم محصول مشترک ايران و آمريکا خواهد بود.


پيشتر خبرهای ضد و نقيضی درباره احتمال ساخت فيلم ديگری درباره آقای احمدی نژاد در رسانه ها منتشر شده بود.


بعد از جنجال های بسيار بر سر خبر ساخت احتمالی فيلم مستندی در مورد ریيس جمهوری ايران توسط اوليور استون، کارگردان سرشناس آمريکايی، سرانجام مذاکرات اين فيلمساز با دفتر رياست جمهوری به نتيجه نرسيد و به طبع آن فيلمی هم ساخته نشد.


موضوع فيلم مستند «نامه هايی به ریيس جمهور» که با سرمايه ساندنس ساخته می شود به گزارش اسکرين ديلی «نامه های اهالی يک روستا در ايران، به رئيس جمهوری است که در آن آرزوها و ترس هايشان را با او تقسيم می کنند.»


جشنواره ساندنس هر ساله در ماه ژانويه در ايالت يوتای آمريکا برگزار می شود و تمرکز آن بيشتر بر روی فيلم های مستقل و کم هزينه آمريکايی است.پايه گذار فستيوال ساندنس که بزرگ ترين فستيوال فيلم های مستقل آمريکا محسوب می شود، «رابرت ردفورد» ستاره محبوب و قديمی هاليوود است.



موضوع فيلم مستند «نامه هايی به رئيس جمهور» که با سرمايه ساندنس ساخته می شود به گزارش اسکرين ديلی «نامه های اهالی يک روستا در ايران، به رئيس جمهوری است که در آن آرزوها و ترس هايشان را با او تقسيم می کنند.»

ساخت فيلم مستند «نامه هايی به ریيس جمهور» در خبرگزاری های ايران نيز بازتاب داشته است.


به گزارش خبرگزاری مهر، پترلوم سال گذشته به ايران سفر کرده و در سه سفر استانی محمود احمدی نژاد از جمله در سفر به استان خراسان رضوی، حضور داشته است.


به نوشته مهر، پترلوم نسخه اوليه فيلم را برای مقامات مربوطه از جمله جواد شمقدری مشاور رئيس جمهوری در امور هنری فرستاده اما به دليل «مشکلات فنی»، فيلم هنوز بازبينی نشده است.


جواد شمقدری در گفت و گو با مهر با اشاره به اينکه «دو فيلم ساز کانادايی و آمريکايی نيز به زودی ساخت فيلم های مستندی را در مورد رئيس جمهوری ايران آغاز خواهند کرد»، گفته است «پترلوم از ميان ۱۵ فيلم ساز متقاضی انتخاب شده است.»


محمود احمدی نژاد در مدت زمان کوتاهی پس از انتخاب شدن به مقام رياست جمهوری، با اظهارات خبر سازی از جمله اين که قطعنامه های شورای امنيت «کاغذ پاره هايی اند که بايد آن را به ديوار کوبيد»؛ و يا «لزوم انتقال اسرائيل به جاهای ديگری همچون آلاسکا»، در کانون توجهات جهانی قرار گرفت.


پترلوم متولد ۱۹۶۸ در پراگ پايتخت جمهوری چک است. او در کانادا بزرگ شده و فارغ التحصيل رشته فلسفه در مقطع دکترا از دانشگاه هاروارد در آمريکاست. پترلوم از سال ۲۰۰۴ هاروارد را رها کرده و تمام وقت خود را به ساخت فيلم های مستند اختصاص داده است.


از ديگر فيلم های مستند لوم می توان به «گروگان گيری عروس»، «طناب سيرک» و«نمی توانی از خدا پنهان کنی» اشاره کرد.


فيلم مستند «طناب سيرک» او در سال ۲۰۰۷، نامزد دريافت جايزه بزرگ هيات داوران از فستيوال ساندنس شده بود.


XS
SM
MD
LG