لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۵

فیس‌بوک نرم‌افزار «واتس‌اپ» را ۱۹ میلیارد دلار خرید


کمپانی فيس‌بوک نرم‌افزار ارتباطی واتس‌اپ را با پرداخت ۱۹ ميليارد دلار خريداری کرد. چهار ميليارد از اين مبلغ به صورت نقد و باقی آن در قالب سهام پرداخت می‌شود.
به گزارش روز پنجشنبه ۲۰ فوريه (اول اسفند) خبرگزاری رویترز، فیس‌بوک با خريد واتس‌اپ، سهم بيشتری در جهان ارتباطات توسط تلفن‌های همراه به دست می‌آورد.
واتس‌اپ توسط يک مهاجر اوکراينی به نام جان کوم و يک فارغ‌التحصيل دانشگاه استنفورد به نام بريان اکتون، راه‌اندازی شده و در پنج سال اخير توانسته است که بيش از ۴۵۰ ميليون کاربر جذب کند. روزانه تقريبا يک ميليون نفر به اين تعداد اضافه می‌شوند.
مارک زاکربرگ، بنيانگذار و مدير اجرايی فيس‌بوک، روز چهارشنبه ۳۰ بهمن پس از نهايی شدن اين قرارداد گفت: «هيچ‌کس در تاريخ جهان، کاری مانند اين انجام نداده بود.»
آقای زاکربرگ گفت که پيشنهاد خود برای خريد واتس‌اپ را ۱۰ روز پيش يعنی در ۹ فوريه و بر سر ميز شام به آقای کوم ارائه داد.
واتس‌اپ نرم‌افزاری است که روی تلفن‌های همراه نصب می‌شود و امکان ارسال عکس و متن رايگان را برای ديگر تلفن‌های همراه فراهم می‌کند.
بر مبنای اين قرارداد، فيس‌بوک می‌تواند کاربران جديدی را به ويژه در ميان نوجوانانی که تاکنون از عضويت در آن اجتناب می‌کردند اما به نرم‌افزارهايی مانند واتس‌اپ علاقه نشان می‌دادند، جذب کند.
در کنفرانس خبری مشترک مارک زاکربرگ و جان کوم، اين دو اعلام کردند که واتس‌اپ کماکان به فعاليت مستقل خود ادامه می‌دهد و تعهد می‌کند که به سياست خود مبنی بر عدم تبليغات نيز ادامه دهد.
آسوشيتدپرس گزارش داده که خريد واتس‌اپ توسط فيس‌بوک، بزرگ‌ترين خريد يک نرم‌افزار ارتباطی در تاريخ محسوب می‌شود. پیشتر شرکت مايکروسافت، نرم‌افزار اسکايپ را به قيمت هشت و نيم ميليارد دلار خريده بود.
فيس‌بوک نيز در سال ۲۰۱۲، شبکه اجتماعی محبوب انتشار عکس اينستاگرام را به قيمت يک ميليارد دلار خريداری کرده بود.
XS
SM
MD
LG