لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۷

لس آنجلس در محاصره شعله های آتش


آتش نشانان آمريکايی، روز يکشنبه، به تلاش خود برای مهار آتش سوزی مهيب حومه لس آنجلس، دومين شهر بزرگ آمريکا، ادامه دادند.


اين آتش سوزی گسترده، باعث نابودی صدها خانه شده و هزاران نفر را وادار به گريز از خانه های خود کرده است.


به گزارش خبرگزاری رويترز بادهای شديد سانتا آنا روز يکشنبه باعث گسترش آتش به بيش از چهار هزار هکتار از ده ها منطقه اطراف شهر لس آنجلس شده است.


مقامات آمريکايی طی دو روز گذشته به حدود ۲۳ هزار نفر هشدار داده اند تا خانه های خود را تخليه کنند. تا کنون آمار و اطلاعاتی مبنی بر کشته و يا مجروح شدن جدی کسی بر اثر اين آتش سوزی گزارش نشده است .


مقامات آمريکايی طی دو روز گذشته به حدود ۲۳ هزار نفر هشدار داده اند تا خانه های خود را تخليه کنند.

اين آتش سوزی که «سير» نام گرفته است، جمعه شب از محله ای به همین نام، در منطقه جنگلی واقع در شمال لس آنجلس آغاز شد و به خاطر بادهای شديد در اين منطقه به نواحی ديگر راه يافت.


يک پنجم از آتش سوزی «سير» طی بعدازظهر شنبه مهار شده و سازمان آتش نشانی لس آنجلس اميدوار است که بادهای خشک دوباره آن را شعله ور نسازد.


همچنين آتش سوزی ديگری در جنوب شرقی لس آنجلس در منطقه اورنج کانتی و ريورسايد از صبح شنبه حدود ۸۰۰ هکتار از مناطق يورباليندا ، بريا ، آناهميا و کورونا را در برگرفته و باعث تخريب بيش از صد آپارتمان و خانه شده است .


مقام های محلی گفته اند از حدود ۱۳ هزار سکنه منطقه آناهيم، که ديزنی لند را در خود جای داده و همچنين ۱۰ هزار تنی که در منطقه سيلمار اقامت دارند، خواسته شده تا خانه های خود را ترک کنند .


همچنين آتش سوزی در سواحل سانتاباربارا باعث نابودی حدود ۲۰۰ خانه شده است.


آتش نشانان دو روز است که بی وقفه برای مهار آتش سوزی های گسترده در اين مناطق تلاش می کنند.


آرنولد شوارتزنگر فرماندار کاليفرنيا روز شنبه گفت: «وقتی اينجا قدم می زنيد ، همه چيز ويران شده است . امروز اينجا درست مثل جهنم است.»


دوران آتش سوزی ها در ايالت کاليفرنيا واقع در غرب آمريکا که به طور معمول در ماه ژوئن (اوايل تابستان) آغاز می شود، در اين موقع از سال با شروع وزش بادهای خشک به بدترين وضع خود می رسد.


شهر لس آنجلس که حدود ده ميليون نفر را در خود جای داده است ، سال گذشته از آتش سوزی های فصلی خود آسيب شديدی ديد . در سال ۲۰۰۷ ميلادی بر اثر اين آتش سوزی ها حدود ۲ هزار خانه طعمه حريق شد، و دست کم نيم ميليون نفر آواره شدند .


XS
SM
MD
LG